پرداخت 46 میلیارد تومان حقوق به زندانیان شاغل در زندان‌های آذربایجان شرقی

مدیر کل زندانهای استان آذربایجان شرقی در نشست مسئولین اشتغال زندانهای استان آذربایجان شرقی گفت در 9 ماهه سال جاری به زندانیان شاغل درکارگاههای استان 46 میلیاردتومان حقوق پرداخت شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی زندانهای استان آذربایجان شرقی ،نشست هم اندیشی مسئولین و روسای اشتغال وحرفه آموزی زندانهای استان با حضور محمد جوادی مدیر کل زندانهای استان آذربایجان شرقی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

این جلسه که به صورت ویدئوکنفرانس با حضور روسای زندانها ومسئولین اشتغال برگزار شد جوادی مدیر کل زندانهای استان ایجاد اشتغال پایدار و تولید محور در داخل زندان و خارج از زندان را از اولویت های مهم سازمان زندان‌ها برشمرد وافزود:عدم دسترسی یا دسترسی محدود به فرصتها و منابع کسب درآمد و اشتغال که در جامعه به صورت بیکاری یا کم کاری عینیت مییابد از عوامل فقر و نابرابریهای اقتصادی است، چراکه این عوامل باعث بروز آسیب ها ی اجتماعی جدی به افراد شده ومنجر به روانه شدن تعدادی ازآنها به زندان می شوند.

جوادی ایجاد اشتغال برای زندانیان را یک حرکت جهادی، کمک به تولیدات داخلی و استفاده از ظرفیت های اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار کرد: هر شغلی که برای زندانیان ایجاد می شود، در صورت انتخاب صحیح شغل و نگاه اقتصادی به آن، چرخ های اقتصادی را بهتر به چرخش در می آورد و مانع از واردات کالاهای بی کیفیت به داخل کشور می شود.

مدیر کل زندانهای استان با بیان اینکه بازاجتماعی شدن و جلوگیری از تکرار جرم و عدم بازگشت زندانیان به زندان‌ها همواره یکی از دغدغه‌های قوه قضاییه و سازمان زندان‌های کشور است اظهارداشت: سعی وتلاش ما همیشه باید این باشد که با حرفه‌آموزی زندانیان و کسب مهارت‌های حرفه‎‌ای و شغلی برای آنان زمینه‌های لازم برای اشتغال و ورود زندانیان به بازار کار در دوران پس از حبس فراهم شود تا از این طریق از ارتکاب مجدد به جرم و افزایش جمعیت کیفری زندان‌ها جلوگیری شود.

شایان ذکر است در این جلسه روسای زندانهاومسئولین اشتغال وحرفه آموزی استان ،نقطه نظرات خودشان را در خصوص ارتقاء جایگاه استانی در حوزه اشتغال وحرفه آموزی را ارائه نمودند.

پرداخت 46 میلیارد تومان حقوق به زندانیان شاغل در زندان‌های آذربایجان شرقی

پرداخت 46 میلیارد تومان حقوق به زندانیان شاغل در زندان‌های آذربایجان شرقی

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha