نشست هم‌اندیشی و تجلیل از روحانیون شاغل در زندان‌های آذربایجان شرقی

درراستای تدوین برنامه های فرهنگی وتربیتی و توسعه واشاعه فرهنگ نماز نشست هم اندیشی با حضور مدیر کل زندانها، مدیرستاد اقامه نماز، مسئولین فرهنگی و ائمه جماعات زندانهای استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان آذربایجان شرقی ،جوادی مدیر کل زندانهای استان در این نشست به نقش روحانیون در زندانها اشاره کرد وگفت:فعالیتهای فرهنگی در زندانها دارای گستره ی فراوانی بوده و در زمینه های مختلفی اجرا میگردد که نقش روحانیون در این خصوص از اهمیت فروانی برخوردار است.

وی افزود :روحانیون باید نسبت به ارزیابی و بازنگری فعالیتهای انجام شده اقدامات لازم را در زندانها انجام دهند و در جهت اصلاح نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت برنامه ریزیهای مدونی را به منظور هر چه بهتر شدن برنامه های اصلاحی وتربیتی انجام دهند.

مدیر کل زندانها استان در ادامه بر برنامه ریزی مدون جهت برگزاری کارگاه های آموزش مرتبط با دو حوزه نماز و امر به معروف و نهی از منکرویژه گروه های هدف تاکید کرد.

در پایان محمد جوادی ضمن تشکر و قدردانی از مدیریت ستاد اقامه نماز و هیئت همراه در جلسه گفت: با عنایات خداوند متعال اقدامات خوبی در راستای اشاعه فرهنگ نماز و نماز خوانی در زندانهای استان صورت گرفته که از جمله آنها میتوان به ایجاد فضاهای فیزیکی وزیبا سازی نمازخانه های زندانهای استان ، برگزاری منظم جلسات شورای اقامه نماز استان و همچنین نشر محتوای فرهنگی و تبلیغی با موضوع نماز و مهدویت و برگزاری کارگاه های اعتقادی و مذهبی در بین مددجویان، پرسنل وظیفه و کارکنان اشاره کرد.

در ادامه حجت الاسلام آقاجانی مدیر ستاد اقامه نماز و تفسیر استان کسب رتبه برتر اداره کل زندانهای استان آذربایجان شرقی در مقوله نماز را نشان از فعالیت گسترده زندانهای استان در امر نماز عنوان کرد وافزود:سعی کنیم از برگزاری برنامه های سلیقه ای خارج شویم و با برنامه ی واحد که از طرف ستاد اقامه نماز مرکز ابلاغ می شود عمل کنیم که نماز جماعت یکی از شاخص های برنامه های ستاد است، ولی در کنار آن برنامه های آموزشی و فرهنگی دیگری است که با هماهنگی ستاد باید در تحقق آن تلاش کنیم.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری، افزود: مقام معظم رهبری در پیام‌های خود برای اجلاس های نماز، دائره المعارف نماز را بیان فرموده اند که آدم با خواندن آن به محتوای پر مغز آن پی می برد، و باید دانست که حضور روحانیون در زندان ها خیلی تاثیر مثبتی در تربیت نمازی زندانیان دارد، و چه ما کار کنیم یا نکنیم، خداوند دین خود را حفظ خواهد کرد ولی ما در کجای این برنامه هستیم و البته ما شاکریم که در تبلیغ دین خدا مؤثر هستیم.

در ادامه حاضرین در جلسه به بیان نکته نظرات و پیشنهادات پرداختند و مصوباتی در جهت ارتقاء سطح کیفی و تحقق برنامه به تصویب رساندند و در پایان برای ائمه جماعات و اعضاء فعال لوح تقدیر اهدا گردید.

نشست هم اندیشی وتجلیل ازروحانیون شاغل در زندانهای آذربایجان شرقی

نشست هم اندیشی وتجلیل ازروحانیون شاغل در زندانهای آذربایجان شرقی

نشست هم اندیشی وتجلیل ازروحانیون شاغل در زندانهای آذربایجان شرقی

نشست هم اندیشی وتجلیل ازروحانیون شاغل در زندانهای آذربایجان شرقی

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha