کسب رتبه دوم کشوری اداره‌کل زندان‌های استان کرمان در سوادآموزی زندانیان

مدیرکل زندان‌های استان کرمان در نشست تخصصی مسئولین زندان‌ها با مسئولین ادارات سوادآموزی و آموزش و پرورش سطح استان کرمان که به صورت ویدئوکنفرانس و با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان برگزار شد، از کسب رتبه دوم کشوری سوادآموزی زندانیان توسط زندان‌های استان کرمان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل زندان‌های استان کرمان، دکتر رضا ذوالفعلی نژاد مدیرکل زندان‌های استان کرمان، ضمن تسلیت فرارسیدن چهارمین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، گفت: جامعه آماری زندان‌ها، بیشتر نشأت گرفته از دو عامل فقر فرهنگی و فقر اقتصادی است.

دکتر رضا ذوالفعلی نژاد با اعلام کسب رتبه دوم کشوری سوادآموزی زندانیان توسط زندان‌های استان کرمان، اظهار داشت: با توجه به اقدامات مجموعه فرهنگی و سوادآموزی در زندان‌ها، شاهد کاهش تعداد زندانیان بی‌سواد در زندان‌های استان هستیم. وی ضمن اشاره به سیاست‌های عالی سازمان زندان‌ها مبنی بر اداره زندان‌ها بر مبنای دانایی و علمی کردن زندان‌ها، گفت: زندانیان نیز باید از دانش و آگاهی لازم برخودار باشند تا اثر آموزش‌های فرهنگی و مهارت‌آموزی در آنها مشهود باشد.

کسب رتبه دوم کشوری اداره‌کل زندان‌های استان کرمان در سوادآموزی زندانیان

لازمه تربیت شهروند مطلوب در جامعه افزایش سواد است

رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در این نشست گفت: در مباحث اجتماعی هیچ موضوعی مهمتر از سوادآموزی نیست زیرا اگر بخواهیم شهروند مطلوب در جامعه تربیت کنیم، راهی جز بالابردن سطح سواد مردم نداریم. وی زیربنای کار، توسعه و گسترش فرهنگ اجتمعای و رعایت حقوق جامعه و مردم را افزایش سطح سواد و اگاهی در مردم ذکر کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با تأکید براینکه همکاران ما در آموزش و پرورش استان و معاونت نهضت سوادآموزی با تمام توان در خدمت مجموعه زندان‌ها هستند، افزود: آمارها نشان از رابطه معکوس مدرک تحصیلی با تعداد زندانیان دارد که این موضوع نشان از اهمیت سواد در جامعه به ویژه زندانیان و خانواده آنان دارد.

کسب رتبه دوم کشوری اداره‌کل زندان‌های استان کرمان در سوادآموزی زندانیان

حجت الاسلام مقبلی رئیس اداره امور فرهنگی و تربیتی اداره کل زندان‌های استان کرمان نیز در این نشست گفت: با تلاش آموزشیاران و همکاری ادارات زندان‌ها و معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش استان، در دوره سوادآموزی ۱۰۰درصد، دوره تحکیم ۱۰۲ درصد، دوره انتقال ۶۲ درصد و در مجموع دوره‌های سه‌گانه سوادآموزی، ۷۶ درصد هدف تعیین شده محقق گردیده است.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha