با تولید پابند الکترونیک توسط بنیاد تعاون زندانیان یک اقدام تحولی در دستگاه قضائی رقم خورد

مطهرنژاد مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور و هیأت همراه در جریان سفر به استان یزد با دکتر مهران فاطمی استاندار یزد دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان یزد، مطهرنژاد ضمن جهت تشریح رسالت و حوزه فعالیت های بنیاد تعاون زندان گفت: بنیاد تعاون زندانیان با سابقه‌ای بیش از ۷۰ سال مسئولیت حرفه آموزی، اشتغال زندانیان و کمک به امرارمعاش خانواده‌های آنان را بر عهده دارد. این بنیاد با در اختیار داشتن هزار واحد تولیدی، سالانه بالغ بر ۵۰ هزار نفر از زندانیان را در داخل، پیرامون و بیرون از زندان‌های کشور مشغول به کار کرده و بیش از ۵ هزار نوع محصول را در صنایع مختلف تولید و به بازار عرضه می‌کند.

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور در ادامه این نشست به استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان، تولید پابندهای الکترونیک و بهره‌مندی بیش از ۱۰ هزار زندانی از پابندهای الکترونیک برای گذران دوران محکومیت زندانیان خبر داد تا زندانیان به دنبال صدور احکام مجازات های جایگزین حبس بتوانند دوران محکومیت خود را خارج از زندان سپری نمایند.

وی همچنین از اجرای طرح دیگری که مربوط به نصب ردیاب و توقیف الکترونیک خودروها و موتورسیکلت می شود نیز سخن گفت و هدف از طراحی و تولید ردیاب را تکریم مردم و حذف هزینه جرثقیل و پارکینگ و همچنین رصد ماشین‌های تخلیه نخاله‌های ساختمانی، زباله‌های بیمارستانی و امثالهم عنوان کرد تا در جاهایی غیر از محل‌های مقرر شده، تخلیه نشوند و از ایجاد یک معضل شهری پیشگیری گردد.

فاطمی استاندار یزد نیز از تلاش های ارزشمند مسئولین زندان ها در حوزه ایجاد فرصت اشتغال جهت زندانیان و ارتقاء سطح کمی و کیفی شاخص های اشتغال زندانیان به عنوان قشر آسیب دیده تقدیر کرد.

در پایان این نشست استاندار یزد قول واگذاری ۵۰۰ هکتار زمین و آب محدوده زرآب سیستان و بلوچستان را به بنیاد تعاون زندانیان کشور جهت سرمایه گذاری و بهره برداری در راستای توسعه بستر اشتغال زندانیان داد.

گفتنی است مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور ضمن بازدید از مرکز مراقبت الکترونیکی، این مرکز را الگویی برای کشور خواند.

تصاویر این آیین و بازدید مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور را از اینجا مشاهده کنید.

با تولید پابند الکترونیک توسط بنیاد تعاون زندانیان یک اقدام تحولی در دستگاه قضائی رقم خورد

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha