کلنگ‌زنی و آغاز ساخت کارخانه کارتن‌سازی برای اشتغال زندانیان یزد

عملیات ساخت کارخانه کارتن سازی با هدف اشتغال زندانیان در یزد با حضور مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان یزد، عملیات ساخت کارخانه کارتن سازی برای اشتغال زندانیان با اعتبار اولیه صد میلیارد ریال در یزد آغاز شد.

این کارخانه با هدف اشتغال زایی زندانیان در زمینی به وسعت یک هکتار و به همت خیّر نیک اندیش آقای شریف فرد احداث می‌شود.

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور در آیین احداث این کارخانه گفت: بنیاد تعاون زندانیان کشور با دو ماموریت حرفه آموزی و ایجاد اشتغال در دوران محکومیت فعال است.

رحیم مطهرنژاد افزود: در حرفه آموزی با کمک سازمان زندان‌ها و سازمان فنی و حرفه‌ای سالانه ۸۰ هزار نفر زندانی در ۲۰۰ رشته شغلی آموزش می‌بینند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۵۰ هزار نفر زندانی شاغل در کشور ، در هزار واحد تولیدی داخل، پیرامون و بیرون از زندان‌ها مشغول به کار هستند.

مدیر عامل بنیاد تعاون زندانیان کشور افزود: زندانیان بیش از پنج هزار نوع محصول تولید و به اقتصاد خود و خانواده کمک می‌کنند.

وی با بیان اینکه در مراقبت، امنیت، اصلاح و تربیت کارهای بسیار موثری صورت می‌گیرد، از مسئولین و مردم خواست با توجه به نیاز زندانیان به شغل، به آنان اعتماد کنند و به آن‌ها تا آسیب‌های اجتماعی کاهش یابد.

مطهر نژاد با قدردانی از نقش خیران یزدی گفت: در استان یزد در حدود ۲۵ درصد از زندانیان یعنی هزار و پنجاه نفر اشتغال مولد دارند و این به همت خیرین یزدی است.

وی در ادامه گفت: همچنین از یک واحد هزار و پانصد متری در زندان یزد بازدید کردیم که بزودی آماده بهره‌برداری می‌شود.

تصاویر این آیین و بازدید مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور را از اینجا مشاهده کنید.

آغاز ساخت کارخانه کارتن سازی در یزد

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha