57 درصد از زندانیان ایلام در دوره‌های مهارت‌آموزی شرکت کرده‌اند

دوره‌های مهارت‌آموزی در رشته‌های مختلف و متناسب با بازار کار برای زندانیان استان ایلام از ابتدای سال تا کنون در حال برگزاری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان ایلام، مهارت آموزی در زندان های استان طی نُه ماهه اول سال به نسبت مشابه در سال گذشته، 17 درصد رشد داشته است.

جمشید اسکندری مدیرکل زندان های استان ایلام گفت: آموزش های فنی و حرفه ای و کسب مهارت زندانیان در رشته های متناسب با بازار کار یکی از اهداف و برنامه های مهم اصلاحی و تربیتی است که همواره مورد توجه است و در زندان های استان ایلام با همکاری اداره آموزش فنی و حرفه ای، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی دوره های مهارت آموزی برای زندانیان در حال برگزاری است.

وی افزود: 57 درصد از محکومین در دوره های مذکور شرکت کرده اند و تا کنون 283 گواهی مهارت در رشته های مختلف برای زندانیان صادر شده است که در پایان حبس خود می توانند با دریافت تسهیلات خود اشتغالی که از مرکز امور خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج اعطا می شود، شغل ایجاد کنند و کسب درآمد داشته باشند.

گفتنی است مرکز ثابت فنی و حرفه ای در زندان مرکزی ایلام مستقر است و دوره هایی چون برق ساختمان، جوشکاری، آرایشگری، مکانیک خودرو، تعمیر لوازم خانگی، معرق کاری، قلاب بافی، گیوه بافی، گوهر تراشی، چرم دوزی، تعمیر موبایل و دستگاه های الکترونیکی و... در حال برگزاری و آموزش هستند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha