دوره آموزشی «پذیرش پس از آزادی از زندان» ویژه خانواده زندانیان چهارمحال و بختیاری برگزار شد

مهم‌ترین چالش‌های زندانیان پس از آزادی ، مواجهه با خانواده و نگرانی از نحوه برخورد جامعه با آنها است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان چهارمحال و بختیاری، دوره آموزشی «پذیرش پس از آزادی از زندان» با حضور خانواده زندانیان آزاد شده در سالن اجتماعات شهید لاجوردی اداره کل زندان های استان برگزار شد.

مدرس این دوره با اشاره به اهمیت خانواده در پذیرش و آماده سازی زندانی برای ورود به جامعه گفت: یکی از مهم‌ترین چالش‌های زندانیان پس از آزادی از زندان، مواجهه با خانواده و ترس و نگرانی از نحوه برخورد آنها است. سرزنش و تحقیر، ازجمله مسائلی است که پس از آزادی از زندان با آن مواجه‌اند و به بروز افسردگی و انزوا ، تمایل به کناره‌گیری از جمع‌های فامیلی و دوستانه منجر می شود.

خانم حسین زاده افزود: افراد پس از زندان نیاز به پشتیبانی و حمایت‌های سازمان یافته دارند تا دوباره به سمت جرم کشیده نشوند.جلسات منظم هفتگی با مشاور،حرفه آموزی ، اشتغال،آموزش از طریق فیلم ودوره های کوتاه مدت آموزشی می تواند زندانی را برای ورود به جامعه آماده سازد.

ارائه مشاوره قضایی و پزشکی به شرکت کنندگان از دیگر بخش های دوره آموزشی بود وپس از جلسه به ۱۵۰ نفر شرکت کننده از طرف انجمن حمایت زندانیان شهرکرد، سبد کمک معیشتی به ارزش ۱۰ میلیون ریال اهدا شد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha