پرداخت کمک هزینه معشیتی به 1200 خانواده نیازمند زندانیان در شیراز

بمناسبت یلدا ، طرح حمایت مهر در زمستان به همت انجمن حمایت زندانیان و حمایت دادستانی مرکز فارس اجرا شد و یک نوبت مستمری فوق العاده بهمراه مستمری پایان آذر، تا سوم دی ماه به حساب خانواده های تحت پوشش واریز می شود.

بگزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان فارس ،مدیر کل زندانهای استان با اعلام خبر فوق افزود: در مرکز استان 1200 خانواده از این خدمت برخوردار شده اند و برای این موضوع بیش از 6 ملیارد ریال اعتبار از محل انجمن و کمک های خیرین حامی انجمن حمایت زندانیان تامین شده است.

اسحاق ابراهیمی تصریح داشت: خدمات درمانی (دارو ودرمان ) با محوریت گروه های جهادی به خانواده های زندانیان در مرکز استان ارائه شده و تا کنون بیش از 600 نفر در سه نوبت خدمات معاینه پزشکان متخصص در هشت تخصص و تامین دارو را دریافت داشته اند.

نایب رئیس هیات مدیره انجمن حمایت زندانیان مرکز فارس تصریح کرد: به تمامی انجمنهای استان برای ارائه خدمات فوق العاده تحت عنوان طرح یلدائی حمایت مهر در زمستان برای تامین و توزیع بسته های معشیتی و پرداخت های نقدی توصیه شده که تا پنجم دی ماه در حال اجراست-در این حوززه ، تامین و توزیع پوشاک زمستانی برای خانواده ها هم در اولویت است و مطالبه شده است.

مدیر کل زندانهای فارس همچنین بیان داشت:هم اکنون 16 انجمن در مرکز استان و شهرستانها فعال است که بیش از 5200 خانواده محروم شناسائی شده را تحت پوشش دارند و این خانواده ها بیش از 25 خدمت را بصورت مستمر یا موردی و موضوعی دریافت می کنند که این خدمات مالی،خود اشتغالی، آموزشی،تحصیلی، مشاورزه،درمانی، سلامت و ... را شامل می شود.

این مقام ارشد زندانهای فارس در ادامه خاطر نشان ساخت: محور اقدامات حمایتی ما در حزوه معاش خانواده ها و پرداخت کمک ها، بر واریز وجوه به حساب سرپرست خانواده است زیرا وی می تواند کالا و اجناسی را که نیاز مبرم به آن دارد را تامین و حرمت و کرامت وی نیز حفظ می شودف زیرا صرف مراجعه به مراکز انجمن هزینه ایاب و ذهاب و حضور فیزیکی در انظار دیگران را بدنبال دارد، و هیات مدیره انجمن حمایت زندانیان مرکز فارس، متفق القول بر این باور و رویکرد تاکید دارند که حتی المقدور غیر از موضوعات ضروری، حضور خانواده زندانی را با همین عنوان در مراکز جمعی کاهش دهند و این روند بیشتر به حفظ کرامت انسانی و حقوق شهروندی آنان می انجامد.

وی خاتمه با بیان اینکه حمایت از خانواده های زندانیان از اولویتهای مهم و راهبردی تعیین شده رئیس سازمان زندانهاست و ما خدمت به این خانواده ها را که از محرومترین و محق ترین اقشار نیازمند اجتماع می باشند را وظیفه خود دانسته، آنان را عائله نظام میدانیم ،از پیگیری های مؤثر در دریافت و توزیع بسته های معیشتی از سوی سپاه فجر فارس خبر داد و در نهایت از دادستان مرکز استان؛ دادستانهای شهرستانها ، مدیران عامل انجمنهای مرکز استان و شهرستانها بواسطه اقدامات و خدمات جاری و محوله قدر دانی نمود و از خیرین نیز خواست در این عرصه سراسر خیر که گمنام و مستور هم می باشد و اجر افزونتری را داراست ورود داشته باشند.

انتهای خبر/

اسحاق ابراهیمی مدیرکل زندانهای استان فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha