کارگاه سبک زندگی علوی ویژه سربازان وظیفه زندان‌های گلستان برگزار شد

همزمان با شهادت اُم‌ابیها حضرت فاطمه زهرا(س)، کارگاه سبک زندگی علوی ویژه سربازان وظیفه زندان‌های گلستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان گلستان، همزمان با ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، کارگاه سبک زندگی علوی با حضور معاون اداری و مالی اداره کل و جمعی از سربازان زندان‌های استان برگزار شد.

حمید وسکوئی با بیان اینکه سبک زندگی امام علی(ع) بهترین نوع سیره برای همه مسلمانان است، گفت: نکته مهم زندگی ایشان خداباوری و خدامحوری است که همان سبک زندگی علوی را تشکیل می‌دهد.

معاون اداری و مالی زندان‌های استان افزود: سه رکن اصلی سبک زندگی حضرت علی شامل عدالت محوری در حوزه فردی و اجتماعی، ساده زیستی و قناعت ، خداباوری و خداترسی است که اگر هر انسانی این خصوصیات را الگو قرار دهد، آرامش واقعی را در زندگی خواهد داشت.

حمید وسکوئی با بیان اینکه خداترسی حضرت علی(ع) نشأت گرفته از تقوای ایشان بوده، گفت: خداترسی یعنی انجام واجبات و ترک محرمات، ولی اگر انسان انجام مستحبات و ترک مکروهات را ضمیمه آن کند تقوای معنا پیدا می‌کند.

وی به ویژگی شیعه در کلام امام علی(ع) اشاره کرد و یادآور شد: داشتن اجتهاد در امور زندگی تراز پیشرفت در جامعه است.اجتهاد به معنای تلاش و کوشش فراوان در امر دنیا و آخرت است؛ پس مومن واقعی کسی است که از تنبلی و سستی و کاهلی به دور باشد.در واقع پر کاری از شاخصه‌های ممتاز در سیره زندگی علوی است.

معاون اداری و مالی زندان‌های استان با اشاره به پاکی و زلالی زندگی حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) گفت: دارا بودن عفت و پاکدامنی شاخصه دیگری است که در کلام الهی نیز به زنان و مردان مومن درباره آن سفارش اکیدی شده است البته عفت معنای عامی دارد و شامل عفت در کلام، نگاه، فکر و رفتار می‌شود که در سبک زندگی علوی فراتر از آن است.

وسکوئی در پایان خاطرنشان کرد: انسانی که مادی فکر می‌کند برای دنیا و رفاه مادی و چارچوب های آن تلاش خواهد کرد اما انسان خداباور برای بخش‌های دیگر زندگی حساب باز کرده و دنیای خود را نیز براساس آن معیارها تنظیم می‌کند، مطمئنا اگر می‌خواهیم در مسیر سبگ زندگی علوی قدم برداریم بزرگترین اقدامش، عمل به ارکان و اصول آن است.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha