آزادی زندانی محکوم‌به‌قصاص از زندان دشتستان در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)

همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با گذشت و رضایت اولیاءدم یکی از زندانیان محکوم به قصاص نفس از زندان دشتستان آزاد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان بوشهر، زندانی محکوم به قصاص نفس زندان دشتستان با گذشت اولیای دم از اجرای حکم رهایی یافته و از زندان آزاد شد.

این زندانی که از سال ۱۳۸۸ به جرم قتل عمد در زندان تحمل حبس می کرد، با پیگیری های اعضای شورای حل اختلاف زندان، معتمدین و ریش سفیدان محلی و سادات طی سالهای متمادی از اجرای حکم قصاص رهایی یافته و به آغوش خانواده بازگشت.

رزمجو رئیس زندان دشتستان در این خصوص گفت: یکی از مهمترین فضائل اخلاقی عفو و گذشت است.

وی افزود: با توجه به ایام فاطمیه خانواده اولیای دم به احترام حضرت فاطمه زهرا (س) از اجرای حکم قصاص گذشت خود را اعلام نمودندکه مراتب قدردانی خود را از این خانواده اعلام می نماییم. رزمجو گفت: از نظر قرآن عفو و گذشت امری ارزشمند است و این ارزشمندی و استحباب بویژه در شرایطی چون قدرت بر انتقام و عقوبت و ناتوانی طرف مقابل ارزش بیشتری دارد.

رئیس زندان دشتستان اضافه کرد: پیگیری وضعیت قضایی محکومین به قصاص نفس از مهمترین برنامه های مسئولین عالی سازمانی بخصوص دکتر محمدی رئیس محترم سازمان زندانها بوده و طی سالهای اخیر تعداد بیش از ۸۰ نفر از محکومین جرم قتل با گذشت اولیای دم از زندانهای استان آزاد شدند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha