معاون سازمان زندان‌ها: «امر به معروف و نهی از منکر» را یک اقدام ماهوی در فرآیند زندانبانی می‌دانیم

ضیایی‌فرد در این نشست گفت: خوشبختانه در سازمان زندان‌ها چه درحوزه فرآیند امور کارکنان و چه درعرصه زندانبانی و بازسازگاری زندان‌ها، اقدامات مشتمل بر امر به معروف و نهی از منکر در دستور کار همیشگی قرار دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، نشستی دیگر از سلسله‌جلسات «شورای امر به معروف و نهی از منکر» سازمان زندان‌ها با حضور محمود ضیایی‌فرد معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان برگزار شد.

در این جلسه ضیایی‌فرد با تأکید بر اینکه اگر امر به معروف و نهی از منکر درجامعه همه‌گستر باشد، مطمئنا فسادی صورت نمی‌گیرد، گفت: این فریضه الهی را نباید صرفا به امر مهم حجاب و عفاف منحصر دانست بلکه به موازات آن لازم است به سراغ رفع سایر آسیب‌های احتمالی برویم و بدانیم در خاتمه این دست‌گیری و کمک به مردم است که اهمیت دارد.

معاون سازمان زندان‌ها: «امر به معروف و نهی از منکر» را یک اقدام ماهوی در فرآیند زندانبانی می‌دانیم

وی اضافه کرد: برنامه‌ریزی برای تسرّی این وظیفه، در حوزه اداری هم باید به‌شکل ماهوی باشد تا اثرگذار باشد. خوشبختانه در سازمان زندان‌ها چه درحوزه فرآیند امور کارکنان و چه درعرصه زندانبانی و بازسازگاری زندانیان، اقدامات مشتمل بر امر به معروف و نهی از منکر در دستور کار همیشگی قرار دارد.

معاون سازمان زندان‌ها خاطرنشان ساخت؛ امر به معروف و نهی از منکر در قبال زندانیان باید به شکل جدی‌تری عملیاتی شود و عناوین منکرها و معروف‌ها دقیقا احصاء و دربین آنان اطلاع‌رسانی گردد تا بار معنوی موضوع را در امور مختلف همچون نماز و غیره دریابند.

ضیایی‌فرد افزود: بی‌شک بسیاری از تأثیرات مثبت بر مددجویان مراکز اصلاحی‌وتربیتی را می‌توان با این فریضه محقق کرد.

گفتنی است در این جلسه ضمن تبادل‌نظر میان اعضای شورا، سلیمانی مدیرکل دفتر امور فرهنگی‌وتربیتی سازمان زندان‌ها نیز گزارشی از اقدامات صورت‌گرفته را ارائه داد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha