برگزاری جلسه ستاد ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری استان کردستان

جلسه ستاد ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری استان با حضور رئیس کل دادگستری ، معاونین، دادستان مرکز ، مدیرکل زندانها و روسای دادگستری و دادستان های شهرستانهای تابعه کردستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای کردستان ، مدیرکل زندانهای کردستان در جلسه ستاد ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری استان با ارائه گزارش آماری از وضعیت موجودی زندانهای استان عنوان نمود؛ تعامل و مساعدت دادگستری استان ، استفاده از تاسیسات حقوقی ، حضور مستمر قضات دادگستری در زندانها و دیدار چهره به چهره با زندانیان ، می تواند وضعیت جمعیت کیفری زندانهای استان را به شرایط مساعد و مطلوب قوه قضائیه و سازمان زندانها برساند.

مجتبی محمدی در ادامه ضمن اشاره به شاخص‌های هجده‌گانه سازمان زندانها در این حوزه و اختلاف کم جایگاه پنجم کردستان با رتبه اول کشور گفت ؛ توجه بهتر و بیشتر در حوزه های پابند الکترونیک ، حضور قضات در زندان و پذیرش توبه می تواند رتبه و موقعیت استان را به جایگاه برتر و نخست کشور ارتقاء دهد.
رئیس کل دادگستری استان در جمع‌بندی جلسه ستاد ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری استان بیان داشت ؛لازم است از زحمات مدیرکل زندانهای کردستان ، مسئولین ستادی و روسای زندانهای تابعه استان به جهت پیگیری و تلاش مستمر در حوزه جذب اعتبارات و تحول محسوس در وضعیت فیزیکی و ارتقاء سرانه خوابگاهی زندانهای کردستان تقدیر شود.
رئیس کل دادگستری استان در ادامه عنوان نمود ؛ حضور قضات و پایش کلیه‌ی زندانیان واجد شرایط اشتغال در زندان‌های استان به صورت مستمر و حداقل هر ماه 2 بار انجام شود و با استفاده از تاسیسات حقوقی نیروی کار کارگاه های اشتغال خارج از زندان را تأمین کنند.
در ادامه مقرر گردید : به پیشنهاد مدیرکل زندانهای کردستان و از طرف رئیس کل دادگستری استان ، از حوزه‌های قضائی فعال و موفق شهرستان‌های تابعه استان در پایان سال جاری تقدیر مادی و معنوی به عمل آید.
جباری ، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در جلسه ساماندهی زندانیان گفت : اولویت‌های دستگاه قضا و سازمان زندانها مشخص و معلوم است و می بایست با مدیریت و درایت قضات دادگستری استان ، مشکلات و موانع موجود در کاهش جمعیت کیفری استان رفع گردد.
در ادامه جلسه روسای دادگستری و دادستان‌های شهرستان های تابعه استان به ارائه گزارشی از مشکلات موجود و بیان وضعیت زندانهای شهرستانهای مربوطه پرداختند.
شایان ذکر است ، بافت فرسوده و تأمین زمین مناسب جهت ساخت زندان جدید ، جلسه ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری استان را تحت شعاع خود قرار داده بود و رئیس کل دادگستری ضمن تقدیر از روند پیشرفت پروژه‌های در دست احداث در کل استان ، خواستار توجه ویژه مسئولین اجرائی استان به وضعیت زندانها شد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha