همت بلند مددکاران زندان و خیّرین در آزادی زندانی پس از ۱۳ سال تحمل حبس

در دیدار چهره به چهره مدیر ستاد مردمی دیه گلستان و با گذشت شکات و کمک خیرین جوان 36 ساله گرگانی پس از 13 سال حبس، از زندان آزاد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان گلستان، دکتر وسکوئی مدیر ستاد دیه استان با حضور در زندان گرگان با زندانیان جرائم غیر عمد و مالی دیدار و جهت آزادسازی زندانیان واجد شرایط، از نزدیک پرونده های آنان را بررسی کرد.

مدیر ستاد مردمی دیه گلستان گفت: یکی از زندانیان که به علت عدم ناتوانی از پرداخت بدهی در سال 1390 روانه زندان شد، در اولین نوبت مرخصی متاسفانه جهت تأمین بدهی مرتکب جرم سرقت شده و با این عمل خود را از تمامی ارفاقات و کمک های نهادهای خیریه مانند ستاد دیه محروم کرد.

دکتر وسکوئی ادامه داد: با حمایت هایی که از این مددجو جهت اشتغال در زندان شد، در طول این 13 سال حبس توانست بخشی از مبلغ رد مال را تهیه نماید و مابقی مبلغ به همت مددکاران و اعضای شورای حل اختلاف زندان به گذشت ختم شد.

وی افزود: پس از حل و فصل پرونده سرقت این مددجو، امروز با کمک خیرین مبلغ بدهی مالی وی که جزء جرائم غیرعمد است، تأمین شد و پس از 13 سال از زندان آزاد شد.

حمیدوسکویی، معاون اداری و مالی اداره کل زندانهای استان گلستان در این بازدید اظهار داشت: در سال جاری کمک های بسیار خوبی از خیرین برای آزادی زندانیان دریافت نموده ایم که امیدواریم حبس دستور مدیر کل زندانهای استان تا پایان هفته جاری کلیه زندانیان بدهکار جرائم غیرعمد کمتر از بیست میلیون تومان را از زندان آزاد نمائیم.

وی در ادامه در جمع زندانیان خاطرنشان کرد: از فرصتی که خیرین و شکات با گذشت خود برای شما ایجاد نموده اند نهایت بهره را برای ساخت زندگی بر مبنای روزی حلال و صداق و درستی نهایت بهره را ببرید چرا که این فرصت ها قابل تکرار نیست.

در پایان مراسم زندانی مذکور ضمن تقدیر و تشکر از حمایت های بی دریغ مسئولین زندانهای استان، گفت: در دوران کرونا در چنین بازدیدی که مدیرستاد دیه از زندان گرگان داشت و با تقاضایی که داشتم یک عدد گوشی دانش آموزی برای دخترم تهیه کردند و همین امر موجب شد از تحصیل بازنماند ودر حال حاضر دخترم در یکی از مدارس تیزهوشان در حال تحصیل است.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha