افتتاح «مجتمع تولید نان حمایت» در زندان مرکزی اهواز با اعتبار بیش از یک میلیارد تومان

در راستای توسعه خدمات کیفی غذائی به زندانیان و توأمان توانمند سازی مجموعه انجمن حمایت زندانیان اهواز در تامین درآمدهای پایدار و رسیدگی به خانواده های زندانیان ،مجتمع تولید نان زندان مرکزی اهواز در فاز یک با طبخ کیفی و انبوه یک نوع نان و اشتغال مولد درآمدزا برای 4 زندانی ،بدست دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان و مدیرکل زندانهای استان افتتاح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان خوزستان،دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در برنامه افتتاح و بهره برداری از این مجمع نانوائی گفت:در استمرار و ادامه خدمات متنوع انجمن حمایت زندانیان اهواز، شاهد افتتاح نانوائی با بیش از ده ملیارد ریال اعتبار ،در زندان مرکزی اهواز هستیم.

دکتر جعفری چگنی افزود: با این اقدام نان مصرفی زندان که تا پیش از این از بیرون زندان تامین میشد، از این پس در خود زندان تولید می شود که از حیث ارتقاء بهداشت، کیفیت، تازگی نان و ... حائز اهمیت است و در آمد حاصله آن نیز علاوه بر اشتغال 4 تا 5 زندانی بشکل مستقیم، برای ارائه خدمات فرهنگی، آموزشی، سلامت و ... زندانیان و خانوادهایشان هزینه می شود.

افتتاح مجتمع تولید نان حمایت در  زندان مرکزی اهواز /طی 9 ماه سال جاری به اندازه سالهای 1400 و 1401 خدمت توسط انجمنهای حمایت زندانیان  ارائه شده است

این مقام ارشد قضائی خوزستان تصریح کرد:ما علاوه بر وابستگی که عموما نهادهای خیریه به کمکهای نیروکاران خیران دارد، توانمند سازی روز افزون نهاد انجمن و درآمدهای آن را بعنوان یک اولیوت مهم برای ارتقای کمکهای ارائه شده به زندانیان و خانواده های آنان در دستور کار داریم.

وی افزود:در راستای سند تحول قضائی ،اشتغال پس از آزادی و ضمن حبس زندانی و همچنین خود اشتغالی خانواده های زندانیان و توانمند سازی آنان در نبود سرپرست خانواده بصورت جدی در دستور کار است که به همت مدیر کل زندانها و با تلاش مؤثر انجمنهای حمایت زندانیان سراسر استان، شاهد دستاوردهای خوبی در کوتاه مدت و میان مدت ، بیش از ظرفیتهای فعلی خواهیم بود.

غلامرضا روشان مدیرکل زندانهای استان خوزستان هم در این آئین ضمن تقدیر از دادستان مرکز استان، مدیرعامل انجمن های حمایت زندانیان خوزستان و سایر خیرین و مؤثرین این اقدام بواسطه همکاری ها پیرامون توسعه توان ارائه خدمات حمایتی انجمنها به خانواده های محروم ؛ گفت: در حال حاضر ده مرکز انجمن حمایت زندانیان طبق اساسنامه، به ارائه خدمات به خانواده های محروم و نیازمندو بی سرپرست زندانیان مشغولند.

مدیرکل زندانهای خوزستان افزود:ضمن تشکر از حمایتها و پیگیری هائی که دادستان و اعضای هیات مدیره انجمن حمایت زندانیان و مدیر عامل این نهاد مردمی و خیریه، ظرف 9 ماهه گذشته از سال جاری، کمکها و برنامه هائی را که انجمن حمایت زندانیان مرکز استان در این امدت ارائه نموده، برابر با کل خدمات انجمن حمایت زندانیان در سال 1401 و سال 1400 می باشد که بواسطه پیگیری و جلسات منظم و مستمر انجمن و ارائه پیشنهادات سازنده به مسئولین انجمنهاست.

افتتاح مجتمع تولید نان حمایت در  زندان مرکزی اهواز /طی 9 ماه سال جاری به اندازه سالهای 1400 و 1401 خدمت توسط انجمنهای حمایت زندانیان  ارائه شده است

وی اذعان داشت: در حال حاضر ده مرکز انجمن حمایت زندانیان در سطح شهرهای استان دایر است که هر کدام بیش از 40 مورد خدمت را به به گروه های مخاطب ارائه می کنند.

گفتنی است در ادامه این برنامه، دکتر جعفری چگنی دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان با همراهی مدیرکل زندانهای استان و مدیر زندان مرکزی اهواز ،از بخشهای خدماتی،پشتیبانی و ... زندان بازدید نمود و در نهایت اقدامات انجام پذیرفته در این مجموعه را مطلوب ارزیابی و از خدمات مسئولین زندان تشکر نمود.

انتهای خبر/

افتتاح مجتمع تولید نان حمایت در  زندان مرکزی اهواز /طی 9 ماه سال جاری به اندازه سالهای 1400 و 1401 خدمت توسط انجمنهای حمایت زندانیان  ارائه شده است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha