تجلیل از 75 خانواده معظم شهید و جانباز منتسب به اداره‌کل زندان‌های آذربایجان شرقی

یادواره شهدا با حضور خانواده های معظم شهدا وجمعی از مسئولین استانی در محل سالن اجتماعات زندان تبریز برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان آذربایجان شرقی ،در راستای کنگره ده هزار شهید آذربایجان شرقی یادواره ی شهدا و تکریم از خانواده شهدای زندانهای استان آذربایجان شرقی باحضورخانواده های شهدای هشت سال دفاع مقدس ، شهدای امنیت، فرمانده سپاه عاشورا استان ،فرمانده حفظ آثار ونشر دفاع مقدس ،دادستان مرکز استان ،جمعی از مدیران کل در سالن اجتماعات زندان تبریز برگزار شد.

در ابتدای مراسم مدیر کل زندانهای استان طی سخنانی هدف از برگزاری یادواره شهدا را انتقال پیام و آرمان های شهدا به نسل امروزی و جوانان عنوان کرد وافزود:امروز دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی برای رسیدن به اهداف شوم خود فرهنگ شهادت را مورد هجمه قرار داده اند و در پی کمرنگ کردن مقام و جایگاه شهدا در جامعه هستند.

مدیر کل زندانهای استان گفت: امروز هر چه داریم از شهدا داریم و باید همه نسبت به مقام شامخ این عزیزان در حد توان خود ادای دین کنیم چون همه بدهکار شهدا هستیم.

وی با بیان اینکه این یادواره با نگاه تکریم از خانواده های معزز شهدا برگزارشد اظهارکرد:سپاس و قدرشناسی از شهیدان و خانواده آنها ترویج فرهنگ قدردانی از کسانی است که به مردم خدمت می کنند.

در ادامه سردار اصغر عباسقلی‌زاده، فرمانده سپاه عاشورا طی سخنانی گفت: بهانه این جلسه یادواره شهداست، شهدایی که به اهل بیت، حضرت اباعبدالله ال اقتدا کردند.

وی با بیان اینکه باید شاکر خداوند باشیم به خاطر این نعمت بی‌بدیل انقلاب، گفت: اگر امروز به انقلاب خود نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که این تنها کشوری است که در راستای اهل بیت(ع) و در راستای عدالت می‌باشد.

فرمانده سپاه عاشورا با تاکید بر اینکه اگر ندای مقاومت در برخی کشورها به صدا در آمده است، مدیون همین فعالیت‌ها و شهدای انقلاب است، گفت: امروز پرچم اسلام و اهل بیت در دست مردم ایران است و این حب الهی است که نصیب‌مان کرده است.

وی افزود: مردم در 45 سال اخیر ثابت کرده‌اند که پای انقلاب ایستاده‌اند و شهدا نیز گواه این موضوع هستند.

عباسقلی‌زاده گفت: شهدای دادگستری و زندان‌ها و ایثارگران و خادمان این دستگاه نیز همیشه در سنگر خود برای انقلاب تلاش کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: اگر مختصری به تاریخ اسلام و دنیا نگاه کنیم خواهیم دید که هیچ دوره‌ای مثل این دوره اهل بیت‌(ع) را مورد عزت و عظمت قرار نداده‌اند، در کدام کشور مانند کشور ما برای اهل بیت عزت و احترام و مراسم برگزار کرده‌اند؟

فرمانده سپاه عاشورا با اشاره بر ایام فاطمیه گفت: امروز عاشقان واقعی حضرت زهرا(س) همان شهدا، مردم ایران، بسیجیان هستند و این یک افتخار بزرگی است که نصیب ما شده است

وی گفت: کدام یک از معصومین ما عاشق شهادت نبودند؟ امروز اهل بیت واقعیت شهید را برای ما نشان دادند؛ شهدا نذری خور درگاه خداوند هستند.

عباسقلی‌زاده با تاکید بر اینکه ما همیشه مدیون شهدا هستیم، گفت: در این عمر کوتاه، فرصت آموزش و امتحان، بندگی، قدرشناسی از عمر و استفاده بهینه از آن است. امروز الحمدالله زیر پرچم اهل بیت و غرق در بیعت با امامین هستیم

فرمانده سپاه عاشورا ادامه داد: صهیونیست‌ها ضد آرمان الهی و بشریت هستند و ضد راه پیغمبران هستند و با این کارهایش به ما نشان می‌دهد که راهی که ما می‌رویم حق است و جبهه ما حق است و حال آیا زیباتر از این نعمت؟

وی با بیان اینکه مردم ایران به حقیقت انقلاب آگاه هستند و خوب می‌دانند، گفت: اگر جلسه‌ای برای شهدا برگزار می‌شود نشان از همین آگاهی است.

عباسقلی‌زاده ابراز کرد: انقلاب ما یک انقلاب اسلامی بی‌نظیر در طول تاریخ بشریت است.

عباسقلی‌زاده بیان داشت: دشمن بیش از 70 جنگ مقابل حضرت محمد(ص) ایجاد کرد؛ حال نیز شرایط همان است و دشمن می‌بیند که راه ما حق است و مکتب و قدرت اسلام احیا می‌شود و آنها در حال نابودی هستند.

وی ادامه داد: دشمن 45 سال علیه ما همه کار کردند، جنگ راه انداختند، ترور کردند، فتنه ایجاد کردند، گروهک آوردند و هزاران کار دیگر! اما مردم ایران در همه این شرایط سربلند بیرون آمدند که دلیل آن همان ایمان قوی مردم می‌باشد.

فرمانده سپاه عاشورا متذکر شد: امروز مردم ایران می‌دانند که اگر پشتیبان ولی‌فقیه نباشد، تاریخ تکرار خواهد شد.

عباسقلی‌زاده بیان داشت: فتنه شیطانی یک فتنه از سوی دشمن است که از سی سال پیش ایجاد کرده است و دو سال است که روی آن پافشاری هم می‌کند.

وی با تاکید بر بیانات رهبری مبنی بر مراقبت از شبیخون فرهنگی، قتل و عام فرهنگی، تهاجم فرهنگی، گفت: باید به بیانات رهبری در این مورد توجه بیشتری داشته باشیم.

فرمانده سپاه عاشورا بیان داشت: هر جا مردم به حرف امام و رهبر گوش داده‌اند موفق شده‌ایم ولی برعکس وقتی گوش ندادیم هم خودمان و هم جامعه دچار مشکل شده است.

وی به وضعیت نابسمان فرهنگی در کشور اشاره کرد و گفت:کسی که مسلمان است و اعتقاد دارد باید به تاکیدات اسلام مبنی بر رعایت حجاب عمل کند، اما اگر بی‌دین است باید قانون کشور اسلامی ایران رعایت کند.

عباسقلی‌زاده با ابراز تاسف براینکه موضوع امر به معروف و نهی از منکر مورد مغفول قرار گرفته است، گفت: ایرانیان در سایه انقلاب دشمنان خود را به خوبی شناخته است و اگر دست در دست هم دهیم و این فتنه اخیر دشمن را هم خنثی کنیم دیگر دشمن بهانه‌ای ندارد.

فرمانده سپاه عاشورا با تاکید بر اینکه تاریخ 350 ساله آمریکا هم عین رژیم صهیونیستی جعلی است، گفت: آمریکا از اول آمریکا نبود، اینها همان‌هایی هستند که سرخپوست‌ها را قتل عام کردند و صاحب این کشور شدند.

وی ادامه داد: دشمن اساسی همه مردم آمریکا و صهیونیست است و ایرانی‌ها به خوبی این دشمن را شناخته‌اند.

فرمانده سپاه عاشورا ابراز کرد: تربیت خانوادگی، تربیت جامعه دو دلیل اصلی ایجاد مشکل برای جوانان ماست که یکی از سنگرهای مقابله با این موضوع مسجد است.

وی ادامه داد: امروز در مساجد ما چقدر جوان و نوجوان است؟ آیا ریش سفیدهای مساجد به جوانان میدان می‌دهند؟

عباسقلی‌زاده خطاب به دستگاه قضایی کشور گفت: افراد طرف کار شما معمولا مجرمان هستند و ریشه تخلافات آنها را هم مورد بررسی قرار دادید؟ آیا این افراد اهل نماز بودند؟ آیا اهل مسجد بودند؟ آیا آداب اجتماعی و حق الناس می‌فهمند؟

فرمانده سپاه عاشورا متذکر شد: رهبر معظم انقلاب 15 سال است که شعار سال را روی اقتصاد نامیده است ولی مسوولان مربوط با اقتصاد چرا کاری نکردند؟ چرا بعضی از آنها کوتاهی کردند؟ چرا رفته‌اند سمت دشمن و با آنها هم‌پیمان شده‌اند.

وی اذعان داشت: ما سر بی‌غیرتی شاهان کشور چندین برابر از وسعت کشورمان را با یک برگه کاغذ از دست دادیم. وی گفت: ما در دوران طاغوت عزت نداشتیم، همین صهیونیست‌های وحشی از مردم ایران حق توحش می‌گرفتند.

عباسقلی‌زاده با بیان اینکه وقتی رهبر کبیر انقلاب وارد میدان شد، 99 درصد مردم با او همراهی کردند، گفت: انقلاب باعث افتخار شده است و اگر پرچم اسلام بالا گرفته شد، به خاطر همین مردم است که در برابر دشمنان خدا و انقلاب ایستاده‌اند.

وی اذعان داشت: سعی دولت سیزدهم نیز جبران مافات است و از خداوند می‌خواهم که کمک حال دولت ما باشد.

فرمانده سپاه عاشورا در ادامه با حضور در قسمت مختلف زندان از اماکن فرهنگی ، دارالقرآن وکتابخانه مرکزی زندان بازدید کرد

شایان ذکر است در پایان مراسم از ۷۵ خانواده شهدای زندانهای استان تجلیل شد.همچنین از مادر شهید حسین اجاقی از شهدای امنیت نیز در این مراسم تجلیل بعمل آمد.

همچنین خانواده شهدای زندانهای استان طی لوحی از جوادی مدیر کل زندانهای استان آذربایجان شرقی از توجه ویژه به گسترش فرهنگ وایثار وشهادت قدردانی کردند واین لوح توسط فرمانده سپاه استان به وی اهدا شد.

تجلیل از 75 خانواده معظم شهید و جانباز اداره کل زندانهای استان آذربایجان شرقی

تجلیل از 75 خانواده معظم شهید و جانباز اداره کل زندانهای استان آذربایجان شرقی

تجلیل از 75 خانواده معظم شهید و جانباز اداره کل زندانهای استان آذربایجان شرقی

تجلیل از 75 خانواده معظم شهید و جانباز اداره کل زندانهای استان آذربایجان شرقی

تجلیل از 75 خانواده معظم شهید و جانباز اداره کل زندانهای استان آذربایجان شرقی

تجلیل از 75 خانواده معظم شهید و جانباز اداره کل زندانهای استان آذربایجان شرقی

تجلیل از 75 خانواده معظم شهید و جانباز اداره کل زندانهای استان آذربایجان شرقی

تجلیل از 75 خانواده معظم شهید و جانباز اداره کل زندانهای استان آذربایجان شرقی

تجلیل از 75 خانواده معظم شهید و جانباز اداره کل زندانهای استان آذربایجان شرقی

تجلیل از 75 خانواده معظم شهید و جانباز اداره کل زندانهای استان آذربایجان شرقی

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha