معاون سازمان زندان‌ها: توسعه ورزش را از مولفه‌های مهم برنامه‌های اصلاحی و تربیتی زندانیان می‌دانیم

افتتاحیه هفدهمین دوره مسابقات فوتسال کارکنان مرد زندان‌های سراسر کشور با حضور ضیائی فرد معاون سلامت اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها، سلیمانی مدیرکل دفتر امور فرهنگی و تربیتی سازمان و جمعی مدیران با حضور ۲۷ تیم در قالب 4 گروه از سراسر کشور در سالن امام رضا(ع) شهرک نفت اهواز برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان خوزستان، محمود ضیائی فرد معاون سلامت اصلاح و تربیت سازمان زندان ها در آیین آغاز هفدهمین دوره مسابقات فوتسال کارکنان زندانهای کشور ضمن تشکر از اجرای برنامه‌های رفاهی، ورزشی ریاست سازمان زندان‌های کشور و در اولویت قرار دادن این مهم، افزود: برگزاری مسابقاتی در این سطح نشان دهنده تلاش، پشت کار و همدلی کارکنان زندان‌های خوزستان است.

ضیائی فرد ورزش را در سلامت و بهداشت جسمی و روحی حائز اهمیت دانست و گفت: ورزش یکی از مولفه‌های مهم برنامه های اصلاحی و تربیتی و ابزاری برای جلوگیری از اضطراب، ناراحتی ذهنی و سبب افزایش اعتماد به نفس در امور مختلف است.

وی تصریح کرد: به لحاظ حفظ روحیه، سلامت و نشاط کارکنان و افزایش انگیزه سازمانی این مسابقات برگزار می‌شود و امسال استان خوزستان میزبانی این مسابقات را بر عهده گرفته است .

وی همچنین افزود: درصورتی کارکنان موفق به اجرای برنامه‌های اصلاح تربیتی برای زندانیان خواهند بود که خود دارای روحیه، سلامت روحی و روانی و جسمانی کامل باشند، که این امر با اجرای برنامه های فرهنگی وتربیتی محقق می شود.

معاون سلامت اصلاح و تربیت سازمان زندانها گفت: کار در زندان بسیار سخت و طاقت فرساست و کارکنان این مراکز در شرایط عادی باید ۳۰ سال از عمر خود را در این محیط متفاوت و پر استرس خدمت نماید.

وی نقش ورزش را در آرامش فکری و سلامت جسمانی زندانیان مهم تلقی کرد و افزود: در صورت هدایت زندانیان به سمت ورزش سایر اقدامات اصلاحی نیز متاثر از این برنامه به نحوی مطلوبتری اجرا می شود.

غلامرضا روشان مدیر کل زندان‌های خوزستان نیز در ابتدای این مراسم ضمن خیر مقدم به مهمانان خوزستان را دروازه ورود تشیع و استان صبر و استقامت توصیف کرد و افزود: از همکاری همه نهادها و سازمان‌هایی که در جهت برگزاری این مسابقه همکاری کردند قدردانی می کنیم.

وی ورزش را پیش نیاز سلامتی برای کارکنان دانست و افزود اجرای چنین مسابقاتی علاوه بر افزایش سلامت جسمانی روحیه همدلی ، هم افزایی را نیز در بیت کارکنان زندان های سراسر کشور ارتقاء می بخشد.

وی با بیان اینکه در این دوره از مسابقات 27 تیم در قالب 4 گروه با حضور 330 نفر طی مدت 4 روز به رقابت می پردازند گفت: اختتامیه مسابقات روز چهارم با حضور مسئولین استانی برگزار می گردد.

سید مصطفی طباطبایی معاون قضایی دادگستری خوزستان نیز با اشاره به آیات و روایتی از قرآن کریم گفت: در مهم‌ترین منبع و مرجع دین اسلام، نسبت به ورزش و توانمندسازی افراد در سطح جامعه مکرراً تاکید و شفارش شده است.

وی اداره کل زندان‌های خوزستان را پیشتاز در برنامه‌های فرهنگی و تربیتی در سطح ادارات استان قلمداد کرد و افزود: نمونه بارز این اقدامات برگزاری این مسابقات با حضور تیم های از سراسر کشور به میزبانی این اداره کل است.

در پایان این مراسم ۱۷ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد به مناسبت هفدهمین دوره مسابقات فوتسال کارکنان آزاد پ به آغوش خانواده بازگشتند.

انتهای خبر/.

هفدهمین  دوره مسابقات فوتسال زندانهای کشور به میزبانی استان خوزستان آغاز شد

هفدهمین  دوره مسابقات فوتسال زندانهای کشور به میزبانی استان خوزستان آغاز شد

هفدهمین  دوره مسابقات فوتسال زندانهای کشور به میزبانی استان خوزستان آغاز شد

هفدهمین  دوره مسابقات فوتسال زندانهای کشور به میزبانی استان خوزستان آغاز شد

هفدهمین  دوره مسابقات فوتسال زندانهای کشور به میزبانی استان خوزستان آغاز شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha