رئیس حفاظت و اطلاعات اداره‌کل زندان‌های استان کرمان معارفه شد

مراسم معارفه رئیس حفاظت و اطلاعات اداره‌کل زندان‌های استان کرمان، با حضور رئیس حفاظت و اطلاعات ارشد قوه قضائیه در استان کرمان، رئیس اداره امنیت حفاظت و اطلاعات سازمان زندان‌ها، مدیرکل زندان‌های استان کرمان، در محل اداره‌کل برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل زندان‌های استان کرمان، دکتر ذوالفعلی‌نژاد در این مراسم، گفت: مهمترین کار سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، بحث اصلاح و تربیت زندانیان، تغییر نگرش مردم و برخی از مسئولین به زندان و زندانی است. وی افزود: امروز شاهد حضور گروه‌های جهادی در حوزه‌های اصلاح و تربیت، بهداشت و درمان، اشتغال و حرفه‌آموزی هستیم. کمک‌های خیرین به آزادی زندانیان و خانواده‌های آنان؛ همه اینها برگرفته از این تغییر نگرش است که دستاورد بسیار مهمی است.

وی با اشاره به اینکه امروزه در بدنه سازمان زندان‌ها، نیروهای مستعدی هستند، افزود: مهمترین سرمایه هر سازمان، نیروی انسانی است که باید در حوزه توانمندسازی، آموزش، صیانت و سلامت نیروی انسانی، اقدامات جدی و مهمی از جانب مسئولین صورت گیرد که اکنون در حد توان و امکانات در حال انجام است.

مدیرکل زندان‌های استان در خصوص حوزه حفاظت و اطلاعات گفت: نگاه سازمانی به این حوزه بحث پیش بینی، پیشگیری، صیانت از نیروها، آسیب‌شناسی و شناسایی چالش‌های سازمانی و در انتها مبارزه با فساد و افراد متخلف در مجموعه است.

در ادامه رئیس حفاظت و اطلاعات ارشد قوه قضائیه در استان کرمان، گفت: توجه به بهداشت روان و مسائل عقیدتی از اولویت‌های مهم سازمان‌ زندان‌هاست که باید به این مقوله بیش از گذشته بها داده شود تا سبب کاهش جمعیت کیفری و بازگشت مجدد زندانیان به زندان‌ها شود.

وی با بیان اینکه، امروزه فرهنگ نظارت‌پذیری بایستی در همه ابعاد و سطوح جامعه نهادینه شود، گفت: یکی از مهم‌ترین راهبردهای سند تحول قضایی مبارزه بی‌امان با فساد و از بین بردن گلوگاه‌های فساد است.

رئیس اداره امنیت حفاظت و اطلاعات سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور نیز در این مراسم، گفت: وظیفه اصلی کارکنان زندان‌ها، بعد از نگهداری، بحث اصلاح، تربیت و بازپروری زندانیان است که باید سعی شود جنبه اصلاحی و تربیتی آن در تمامی امور مربوط به زندانیان، لحاظ شود.

وی ضمن تأکید بر سرکشی مستمر مدیران و رؤسای زندان‌ها در زندان‌ها، گفت: این کار علاوه بر رفع مسائل مربوط به زندانیان، باعث شناسایی نیروهای مستعد و کوشا می‌شود تا کارکنان با تشویق به‌موقع، انگیزه‌ بالایی در محل خدمت داشته باشند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha