54 درصد از زندانیان ایلام تحت آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای هستند

از ابتدای سال تا کنون 20 دوره آموزشی برای زندانیان استان ایلام برگزار شده و 245 گواهی مهارت توسط اداره آموزش فنی و حرفه‌ای، میراث فرهنگی و جهاد کشاورزی استان در رشته‌های مختلف صادر شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان ایلام، جمشید اسکندری با ولی زاده مدیرکل اداره آموزش فنی و حرفه ای استان ایلام دیدار کرد.

اسکندری مدیرکل زندان های استان ایلام گفت: دوره های فنی و حرفه ای برای کلیه زندانیان توسط مربیان مجرب آموزش داده می شود و از ابتدای سال تا کنون 20 دوره مختلف در سطح زندان ها برگزار شده است. وی افزود: 54 درصد از زندانیان استان با شرکت در این دوره ها تحت تعلیم و آموزش مهارت های فنی و حرفه ای قرار گرفته اند و پس از پایان دوره ها علاوه بر برگزاری آزمون و نظارت اداره کل فنی و حرفه ای، گواهی مهارت برای زندانیان قبول شده صادر می گردد که در زمان اتمام حبس می توانند با بهره گیری از آن، تسهیلات خود اشتغالی دریافت کنند و به کسب و کار مشغول شوند.

اسکندری در ادامه اذعان داشت: برگزاری دوره های کوتاه مدت و متنوع و همچنین متناسب با بازار کار بیش از پیش مد نظر است و با همکاری کارگروه مشاوره شغلی و نیازسنجی در زندان ها برای برگزاری دوره های جدید برنامه ریزی شده است که انتظار می رود تا پایان سال آموزش های فنی و حرفه ای برای محکومین توسعه یابند.

مدیرکل اداره آموزش فنی و حرفه ای استان ایلام نیز در ادامه ضمن تقدیر از کارکنان خدوم سنگر اصلاح و تربیت که در عرصه بازپروری تلاش می کنند، برای تداوم همکاری های اثربخش و اجرای مطلوب و کامل مفاد تفاهم نامه همکاری فی مابین دو مجموعه قول مساعد داد و خواستار بررسی دوره ها و نیازسنجی های کارشناسانه شد.

54 درصد از زندانیان تحت آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای هستند

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha