بازدید مدیران نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از ندامتگاه تهران بزرگ

با هدف ارتقای کمی و کیفی کتابخانه‌های مشارکتی در زندان‌ها، مدیران نهاد کتابخانه های عمومی کشور به همراه معاونین و مدیران استانی از کتابخانه‌های ندامتگاه تهران بزرگ بازدید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل زندان‌های استان تهران، پیرو تفاهم‌نامه همکاری بین نهاد کتابخانه‌های عمومی و سازمان زندان‌ها و با هدف ایجاد و ارتقای کمی و کیفی کتابخانه‌های مشارکتی در زندان‌ها، ارتقای سطح آگاهی‌های عمومی مددجویان و ترویج فرهنگ مطالعه، هیات مدیران نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از کتابخانه‌های ندامتگاه تهران بزرگ بازدید کردند.

دبیر کل نهاد کتابخانه‌های کشور گفت: در جهت تعامل هر چه بیشتر این نهاد و سازمان زندان‌ها، این بازدید میدانی برای اولین بار از ندامتگاه تهران بزرگ در دستور کار قرار گرفت.

رمضانی افزود: در کنار کتابخانه‌های عمومی کشور، کتابخانه‌های زندان از کتابخانه‌های مشارکتی نهاد کتابخانه ها محسوب می گردد و از حیث فرصت مطالعه زندان جای مناسبی برای این نهاد می باشد تا با استفاده از فضای موجود و فرصت اوقات فراغت زندانیان، به بهترین نحو استفاده گردد.

وی ادامه داد: در این بازدید شاهد اهتمام جدی مسئولین زندان جهت مسائل فرهنگی و حوزه کتاب و کتابخوانی بودیم ضمن این که کتابهای موجود در کتابخانه های زندان از لحاظ کمی و کیفی بیش از انتظار ما و هیات بازدید کننده بود.

دبیر کل نهاد کتابخانه های کشوردر خصوص نحوه تعامل نهاد با سازمان زندانها تصریح کرد: تأمین کتاب و منابع آموزشی؛ تهیه و ارسال نشریات و مجلات آموزشی و سرگرمی برای بهینه سازی اوقات فراغت زندانیان و همکاری به منظور جلب مشارکت فعالان حوزه کتاب از جمله اقداماتی است که در دستور کار قرار دارد و در این بازدید به این نتیجه رسیدیم که می توانیم همکاری های را در برگزاری برنامه های فرهنگی؛ تعامل در اجرای برنامه‌های کتاب محور، ایجاد بستر مناسب جهت شرکت مددجویان و خانواده آنان در جشنواره‌های کتابخوانی نظیر جشنواره رضوی داشته باشیم.

شایان ذکر است در حال حاضر 7 باب کتابخانه فعال، متصل به نهاد کتابخانه های عمومی کشور، در واحدهای فرهنگی ندامتگاه تهران بزرگ با ظرفیت50 هزار جلدی در حال سرویس دهی به مددجویان می باشد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha