نظارت بر وضعیت قضایی زندانیان مهم و مورد تاکید ریاست قوه قضائیه است

جلسه شورای قضایی استان مرکزی با حضور کلیه اعضاء به میزبانی زندان اراک  برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان مرکزی ، حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالمهدی موسوی در این جلسه عنوان کرد ؛ نظارت و رسیدگی بر وضعیت زندانیان همواره مورد تأکید ریاست محترم قوه قضائیه می باشد .

رئیس شورای قضایی استان مرکزی در حاشیه این بازدید اضافه کرد؛ سرکشی از زندان ها وآگاهی از وضعیت زندانیان تکلیفی است که از سوی ریاست محترم قوه قضائیه مورد توجه بوده وبر همین اساس تداوم این رویه از سوی مسئولان قضایی استان مرکزی هم در دستور کار قرار دارد .

حجت الاسلام سید عبدالمهدی موسوی با بیان ضرورت رسیدگی به وضعیت قضایی زندانیان یادآور شد؛ براساس سند تحول قضایی ساماندهی وضعیت زندانیان وکاهش آمار جمعیت کیفری از جمله برنامه های مهم در دوره تحولی دستگاه قضایی است .

این مقام ارشد قضایی در پایان این بازدید ضمن موافقت با اعطاء مرخصی ۱۰ روزه برای محکومان جرائم کم خطر بیان داشت ؛ مبنای اعطای عفو و تخفیف مجازات به محکومان ندامت و جبران رفتار گذشته ،جلب رضایت شکات و حسن اخلاق و رفتار در دوران تحمل حبس است.

مدیرکل زندان های استان مرکزی دراین جلسه در گزارشی از اقدامات و فعالیت های حوزه تحت نظارت خود را تشریح کرد .

علی اسلام در ادامه با قدر دانی از حمایت هاو تعاملات مؤثر مسئولان قضایی استان افزود؛ تداوم حضور قضات در زندان و پیگیری وضعیت پرونده زندانیان علاوه بر تعیین تکلیف متهمان تحت قرار و تسریع در اعمال تاسیسات حقوقی در حق محکومان حائز شرایط ، موجب آرامش روحی و روانی زندانیان وخانواده آنان می شود.

گفتنی است پس از اتمام جلسه اعضاء شورای قضایی استان ضمن بازدید از قسمتهای مختلف زندان ، دیدار چهره به چهره با زندانیان داشته و به درخواستهای آنان پاسخ دادند .

 نظارت بر وضعیت قضایی زندانیان مهم ومورد تاکید ریاست  قوه قضائیه است

انتهای خبر /

اخبار «سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی» را در کانال پیام‌رسان «بله» به آدرس https://ble.ir/prisons دنبال کنید .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha