آغاز هفته کتاب و کتابخوانی در زندان‌های استان قزوین

مدیرکل زندانهای قزوین از برگزاری ویژه برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی در زندانهای استان خبرداد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان قزوین، فرهادبهرامی دراین باره گفت: برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی با مشارکت نهاد کتابخانه های عمومی استان و انجمن‌ناشران در زندانهای استان برگزار می شود.

وی افزود:امسال محور عمده هفته کتاب در زندانها، با توجه به رویکرد اصلاح و تربیت، برنامه‌های متنوعی با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و فراهم آوردن زمینه دستیابی آسان زندانیان به کتاب و منابع مطالعاتی طراحی شده است.

مدیرکل زندانهای استان قزوین ضمن تشریح برنامه های این هفته اظهار داشت: باراه اندازی پویش جمع آوری کتاب به زندانها تا کنون بالغ بر۷۰۰ جلد کتاب به زندانهای استان اهدا شده است.

بهرامی بیان داشت:این برنامه با هدف ترویج اهدای کتاب و همچنین دست به دست شدن کتاب‌ها در بین زندانیان برگزار می‌شود. در این برنامه با اهدای کتاب به زندانیان، از آن‌ها برای مطالعه کتاب، دعوت می‌شود.

این مقام مسول پویش جمع آوری کتاب،برگزاری مسابقات کتابخوانی زندانیان،برپایی نمایشگاه کتاب در زندان مرکزی،تجلیل از زندانیان فعال در امور کتاب وکتابخوانی،بعنوان بخشی از برنامه های این هفته یاد کرد.

وی درپایان خاطرنشان کرد: با تلاش دفتر فرهنگی وتربیتی زندانهای استان و با ایجاد فضای مناسب کتابخانه ای در زندانها، سعی شده با استفاده بهینه از این فرصت به وجود آمده در جهت مناسب و ارتقاء سلامت روحی و روانی زندانیان و بازگشت سعادتمندانه آنها به جامعه را میسر کرد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha