بخشش اولیاءدم در سه پرونده قتل‌عمد در یک روز از زندان ارومیه

مادری که با شنیدن نام حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در لحظه اجرای حکم، خودش طناب دار را از گردن قاتل فرزندش باز کرد و به او حیات دوباره داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان آذربایجان غربی، سه محکوم به قصاص نفس با هویت های ف- ا، ح – ا و ش-ع محکومین سه پرونده قتل عمدی بودند که حکم محکومیت به قصاص نفس آنها صادر،و قرار بود سحرگاه روز پنجشنبه ۲۵ آبان در زندان ارومیه به دار مجازات آویخته شوند ختم به خیر و رضایت اولیاء دم شد.

مدیرکل زندان های استان آذربایجان غربی با تقدیر از حسن تدبیر مراجع قضایی و تلاش دلسوزانه مسئولین و مددکاران زندان ارومیه گفت : در صورتی که همه شرایط برای اجرای حکم این سه نفر در سحرگاه امروز مهیا بود با مداخله مراجع قضایی ، مسئولین زندان، و هسته‌های جهادی بخشایش زندان، اتفاقی فرخنده رقم خورد و با گذشت اولیای دم، به این سه نفر در ساعات آخر اجرای حکم قصاص فرصت دوباره زندگی بخشیده شد.

مراد فتحی گفت زیباترین نمود انسانیت و ایمان به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) زمانی جلوه کرد که هنگام اجرای حکم یکی از این محکومین توسط مادر مقتول با شنیدن نام حضرت فاطمه زهرا (س) از زبان روحانی زندان ،این مادر مومن و دلسوخته از حق خود به حرمت دخت نبی اکرم (ص)گذشت کرد و حیاتی دوباره به او بخشید.

فتحی ادامه داد نام اهل بیت (ع) هر جایی مایه گشایش و آرامش است و در این روز هم مثل همیشه درخشید و دل‌های حاضرین در صحنه اجرای حکم و چندین خانواده را شاد و به زندگی امیدوار کرد.

مدیرکل زندانهای استان افزود: امسال این نوزدهمین، بیستمین و بیست و یکمین سازش قصاص نفسی است که در استان، با تلاش فعالین عرصه صلح و سازش و نیک سیرتی اولیاء دم رقم می‌خورد و امید است این روند ادامه یابد و تا پایان سال نیز شاهد گذشت‌های بیشتری در تمامی دعاوی باشیم.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha