برگزاری دوره آموزشی توانمندسازی خانواده زندانیان ویژه مددکاران مراکز مراقبت بعد از خروج زندان‌های کشور

دوره توانمندسازی خانواده زندانیان با هدف اشتغال برای زندانیان آزادشده با حضور دائی مدیرکل اقدامات حمایتی سازمان زندان ها، روشان مدیرکل زندان های خوزستان و مددکاران مراکز خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج زندان های کشور به میزبانی اداره کل زندان های خوزستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی زندان های استان خوزستان، در این دوره که به مدت دو روزه و با شرکت مددکاران مراکز خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج زندان های کشور به میزبانی اداره کل زندان های خوزستان ،مباحثی مانند برنامه‌های حمایتی، کاربرد سامانه‌های نرم افزاری در هدایت شغلی و تبیین اولویت‌های سازمان زندان‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مدیر کل زندان های استان با حضور در این دوره با تاکید بر لزوم اجرای اقدامات حمایتی با هدف کاهش آسیب‌ها برای زندانیان و خانواده‌های آن‌ها در دوران حبس و حتی بعد از آزادی، حرفه آموزی و اشتغال زندانی با هدف توانمندسازی اقتصادی پس از آزادی و پیشگیری از تکرار جرم برنامه ریزی گردد تا وی احساس مؤثر بودن در خانواده و جامعه داشته باشد، نه اینکه صرفاً جهت سرگرمی و پر کردن اوقات فراغت باشد.

وی در ادامه افزود : مددکار زندان ، الگویش باید امام علی (ع) به عنوان یک مددکار باشد تا گره گشای مشکلات زندانیان و خانواده‌های آنها چه در دوران حبس و چه بعد از آزادی باشند و باید جاذبه آنها بیشتر از دافعه آنها در محیط کار نمود داشته باشد، مددکاری به عنوان حامی و مشاور و میان‌جگر در تمام اقدامات حمایتی باشد.

دایی مدیر کل اقدامات حمایتی با حضور در این دوره ضمن تقدیر از میزبانی اداره کل زندان های خوزستان جهت برگزاری این دوره و فعالیتهای خوب انجام شده توسط مددکاران گفت: آموزش و اشتغال برای گروه هدف و تامین نیازهای خانواده‌های آن‌ها از جمله اقدامات مهم است ، معتقد هستیم که ایجاد اشتغال در زندان‌ها باعث اصلاح و تربیت زندانیان می‌شود و اشتغال زایی نیز کلید توانمندسازی و بستری برای بهبود زندگی نیازمندان در ابعاد مختلف است.

مدیر کل اقدامات حمایت گفت: تلاش می کنیم از طریق همکاری در زمینه آموزش و برگزاری کلاس ها بین مددجویان، گامی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی برداشته شود و با ایجاد گامی در زمینه توانمندسازی زندانیان و خانواده آنان برداریم.

در این دوره ۲ روزه با شرکت مددکاران مراکز خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج زندان های کشور به میزبانی اداره کل زندان های خوزستان برگزار شد 30 مددکار از زندان های سراسر کشور حضور داشتند.

انتهای خبر/.

برگزاری دوره آموزشی توانمند سازی خانواده زندانیان جهت مددکاران مراکز مراقبت بعد از خروج زندان های کشور

برگزاری دوره آموزشی توانمند سازی خانواده زندانیان جهت مددکاران مراکز مراقبت بعد از خروج زندان های کشور

برگزاری دوره آموزشی توانمند سازی خانواده زندانیان جهت مددکاران مراکز مراقبت بعد از خروج زندان های کشور

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha