توسعه فرهنگ اقامه نماز اولویت برنامه‌های اصلاحی‌وتربیتی در زندان‌ها است

 اجلاس آموزشی سراسری ستاد اقامه نماز زندان های کشور در مشهد مقدس به کار خود پایان داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان خراسان رضوی، اجلاس سراسری آموزشی ستاد اقامه نماز زندان های کشور پس از دو روز اجرای برنامه های آموزشی تخصصی در مشهد مقدس به کار خود پایان داد.
در آئین اختتامیه این اجلاس، دکتر ضیائی فرد معاون سلامت اصلاح و تربیت سازمان زندان های کشور، برگزاری دوره آموزشی در مشهد مقدس را به برکت زیارت مضجع شریف امام رضا علیه السلام، مفید و کارآمد دانست و ضمن تقدیر از تلاش های شبانه روزی پرسنل و متولیان فرهنگی و تربیتی در زندانهای کشور بر اجرای اقدامات موثر اصلاحی و تربیتی مبتنی بر تعالیم دینی و مذهبی با اولویت توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز تاکید کرد.

توسعه فرهنگ اقامه نماز باید اولویت اول برنامه های اصلاحی و تربیتی در زندان ها باشد

ضیائی فرد ضمن بیان اینکه باید از حداکثر ظرفیت های مدارس قرآنی و نمازخانه ها در زندان ها با هدف بهره‌مندی زندانیان از مفاهیم و تعالیم دینی استفاده کرد، ایجاد طرح های تشویقی ویژه مخاطبین و همچنین بهره گیری از مدرسین دینی و روحانیون جوان که توانایی برقراری ارتباط موثر با مخاطب، داشته باشند را اقدامی تأثیر گذار در توسعه فرهنگ اقامه نماز جماعت دانست.
معاون سلامت اصلاح و تربیت سازمان زندان‌های کشور همچنین گفت، طی تفاهم انجام شده با حوزه های علمیه، روحانیون و طلاب شاغل در زندان ها می‌توانند از دوره های آموزشی ویژه متناسب با جامعه و مخاطب خاص خود بهره مند شوند.
گفتنی است در حاشیه مراسم اختتامیه، از استان های سیستان و بلوچستان، ایلام، خوزستان، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، یزد، آذربایجان شرقی، بوشهر، لرستان و چهارمحال بختیاری به جهت اقدامات موثر در حوزه توسعه و ترویج اقامه نماز در زندان ها تجلیل بعمل آمد.
انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha