رئیس‌کل دادگستری، معاونین و اعضای شورای قضایی گیلان از زندان لاکان رشت بازدید کردند

رییس کل دادگستری استان گیلان به همراه معاونین و اعضای شورای قضایی استان از زندان لاکان رشت بازدید کرده و ضمن دیدار حضوری با زندانیان و تاکید بر حل مشکلات آنان در نشست شورای قضایی استان حضور یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان گیلان، حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رییس کل دادگستری استان گیلان به همراه معاونین و اعضای شورای قضایی استان از زندان لاکان رشت بازدید کرده و ضمن استماع سخنان زندانیان و تاکید بر حل مشکلات آنان در نشست شورای قضایی استان حضور یافت.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رییس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به حادثه تلخ آتش سوزی کمپ ترک اعتیاد لنگرود تصریح کرد: تیم قضایی متشکل از مسئولان ارشد قضایی استان و شهرستان لنگرود از ساعت های اولیه در منطقه حضور یافته و مدیریت صحنه بحران را به بهترین وجه به انجام رساندند.

وی با تشکر و قدردانی از زحمات تمامی گروه هایی که در این حادثه تلاش کردند اظهار داشت: امید است که پس از این شاهد بروز چنین فجایع تلخی در استان نباشیم.

رییس کل دادگستری ، معاونین و اعضای شورای قضایی گیلان از زندان لاکان رشت بازدید کردند

رئیس شورای قضایی استان پس از بازدید از زندان لاکان گفت: باید فضایی در زندان ها حاکم باشد که زندانی بتواند با اطمینان خاطر با مسئولان زندان ارتباط گرفته و مشکلات خود را مطرح نماید.

وی با بیان اینکه قاضی ناظر زندان نقش و مسئولیت مهمی در زندان ایفا کرده و باید در گشایش امور زندانیان تلاش کند افزود: نیازها و خواسته های زندانیان باید شنیده شده و مشکلات حقوقی و قضایی آنان در همین مکان حل و فصل شود.

این مقام ارشد قضایی استان در ادامه خاطر نشان کرد: دادیار ناظر زندان باید ضمن تعامل و ارتباط حسنه با کارکنان اداره زندان ها، بر عوامل و مسئولان زندان و همچنین رعایت بهداشت و سلامت زندانیان نظارت و توجه ویژه نماید.

وی با تاکید بر توجه به امور تربیتی و اصلاحی زندانیان ابراز داشت: سخت گیری در بازرسی ورود و خروج زندانیان و ملاقات و خانواده های آنان به نفع زندانیان بوده و در کاهش جمعیت کیفری زندان ها نقش بسزایی دارد.

در ادامه محمدی اصل مدیر کل زندان های گیلان ارایه گزارشی جامع از عملکرد و برنامه های فرهنگی ، اصلاحی و تربیتی عنوان و در کنار وظایف سازمانی یکی از وظایف مهم را با حمایت دستگاه قضایی کاهش جمعیت کیفری در زندان‌ها عنوان داشت .

انتهای خبر /

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha