800 مددجو در هرمزگان می‌توانند تحت پوشش مراقبت‌های الکترونیکی قرار گیرند

مدیرکل زندان های هرمزگان گفت: با زیرساخت های فراهم شده، ظرفیت پذیرش 800 مددجو در مرکز مراقبت الکترونیکی هرمزگان مهیا شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان هرمزگان، مصطفی کیشانی در نشستی با حضور دادستان مرکز استان و جمعی از قضات در مرکز مراقبت الکترونیکی هرمزگان(زندان سما) افزود: از ابتدای امسال تاکنون 295 مددجو در هرمزگان تحت پوشش مراقبت های الکترونیکی قرار گرفته اند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 24 درصد افزایش دارد.
وی بیان داشت: پابند الکترونیک یکی از ظرفیت های قانونی است که می تواند جایگزین مجازات حبس و کاهش جمعیت کیفری زندان ها شود.
مدیرکل زندان های استان تصریح کرد: مراقبت های الکترونیکی تاثیر بسیار زیادی در حفظ بنیان خانواده و دوری از آسیب های اجتماعی دارد که باید بیش از پیش مورد توجه مراجع قضایی قرار گیرد.
دادستان مرکز استان هم گفت: امتیاز پابند الکترونیک به زندانیانی داده می شود که برای جامعه خطری نداشته باشند تا در محدوده مشخص ضمن گذراندن حبس به معیشت خانواده خود هم کمک کنند.
اکبری افزود: رفع مشکلات قضایی مددجویان از اولویت های مراجع قضایی استان است که این مهم با حضور مستمر و منظم قضات در زندان ها دنبال می شود.
گفتنی است در ادامه دادستان بندرعباس به همراه مدیرکل زندان های استان در گفتگوی چهره به چهره به بررسی مشکلات مددجویان رای باز پرداخت.

800 مددجو در هرمزگان می توانند تحت پوشش مراقبت های الکترونیکی قرار گیرند
انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha