برگزاری نشست تعاملی مدیران سازمان زندان‌ها و نهضت سوادآموزی درجهت ارتقاء سوادآموزی زندانیان

نشست مدیران سازمان زندان‌ها و نهضت سوادآموزی با محوریت ارائه راهکارهای عملی جهت توسعه سوادآموزی در زندان‌ها و رفع موانع آموزش زندانیان کم‌سواد و بی‌سواد برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، مدیرکل دفتر امور فرهنگی و تربیتی سازمان زندان‌ها در نشستی در محل این دستگاه با معاونین و مدیران‌کل سازمان نهضت سوادآموزی درراستای ارتقاء سوادآموزی زندانیان و پیشبرد اهداف مشترک به گفتگو نشستند.

این نشست بصورت ویدئوکنفرانس و با حضور مدیران و کارشناسان ادارات‌کل زندان‌های سراسر کشور برگزار و حاضرین درباره نحوه پیشبرد حداکثری برنامه‌های سوادآموزی در زندان‌ها به بحث و تبادل نظر پرداختند.

برگزاری نشست تعاملی مدیران سازمان زندان‌ها و نهضت سوادآموزی درجهت ارتقاء سوادآموزی زندانیان

در این ارتباط حمیدرضا سلیمانی مدیرکل دفتر امور فرهنگی و تربیتی سازمان زندان‌ها بیان کرد: برنامه سوادآموزی زندانیان از ابتدای تأسیس سازمان زندان‌ها بعنوان یکی از برنامه‌های جدی در دستور کار بوده و همچنان به هم شکل جدی دنبال می‌شود.

وی افزود: هرچه میزان بی‌سوادی کمتر باشد، میزان وقوع جرم نیز کاهش می‌یابد. ما نیز در سطح زندان‌ها ریشه‌کن کردن بی‌سوادی را یک اولویت جدی می‌دانیم و امیدواریم با همکاری ویژه سازمان نهضت سوادآموزی احقاق این هدف را تسریع ببخشیم.

برگزاری نشست تعاملی مدیران سازمان زندان‌ها و نهضت سوادآموزی درجهت ارتقاء سوادآموزی زندانیان

سلیمانی تأکید داشت: آموزش و سوادآموزی هم کاهش نرخ جرم در جامعه و هم کاهش بازگشت به زندان را در پی خواهد داشت و در حوزه سازمانی نیز می‌تواند اعمال دیگر شاخصه‌ها را تسهیل ببخشد.

گفتنی است در این نشست مدیرکل دفتر امور فرهنگی و تربیتی سازمان زندان‌ها و معاونین و مدیران‌کل سازمان نهضت سوادآموزی ضمن تبادل نظر، پاسخگوی سوالات کارشناسان امور آموزشی زندان‌های کشور درراستای بهبود و ارائه راهکارهای علمی برای سوادآموزی زندانیان بودند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha