تشکیل شورای قرآنی زندان‌های آذربایجان شرقی با حضور دادستان مرکز استان

با هدف ترویج فرهنگ قرآنی در بین مددجویان جلسه شورای قرآنی با حضور علیلو دادستان مرکز استان و جوادی مدیر کل زندانهای استان آذربایجان شرقی در محل زندان مرکزی تبریز تشکیل شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان آذربایجان شرقی، بابک محبوب علیلو دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در این جلسه اصلاح و جامعه پذیری مجرمین و سوق دادن آنان به رفتارهای هنجار و سازنده را از جمله اهداف مجازات حبس عنوان کرد و گفت :آموزش های قرآنی ،دینی ،فرهنگی وآموزشی ازبارزترین برنامه هایی است که در اصلاح وجامعه پذیری نفوس بخطا رفته می تواند موثر باشد.

وی با اشاره به استقبال مددجویان از برنامه ها وطرح های قرآنی ،آموزشی واصلاحی گفت : طرح های شفا وغدیر نقش بسیارمهمی در سالم‌سازی محیط زندان ،کاهش آسیب رفتارهای پرخطروعملیاتی نمودن اهداف تربیتی به دنبال دارد که همچنان با نقش آفرینی روحانیون شاغل و کارشناسان فرهنگی و حمایت وهمراهی قضات ومسولین استمراریابد.

دادستان مرکز استان افزود :باید تمامی برنامه‌ها هم در بعد اقدامات تامینی واقدامات تربیتی برابرسیا ست‌های ابلاغی سازمان زندان‌ها خصوصا شاخص‌های ۱۴ گانه دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری مبنای عمل و تلاش قرار گیرد.

وی در ادامه گفت:با تلاش های صورت گرفته در حوزه اشتغال وپیگیرهای که مدیر کل وسایر مسئولین زندان انجام دادند زندانهای استان آذربایجان شرقی توانست بالاترین دستمزد را در سطح کشور به مددجویان پرداخت کند.

وی اظهار داشت : باید زندانیان به امر اشتغال و حرفه آموزی هدایت شوند تا بتوانند بعداز آزادی از زندان نیز دارای شغل ودرامد پایدارشوند و ازگرفتارآمدن در دور تسلسل بازگشت مجدد به بساط بزه وزندان رهایی یابند .

دادستان عمومی انقلاب تبریز کنترل پایش و بررسی دقیق فرایندها و روند اجرای سیاست‌های ابلاغی افزود:بایستی تحقق شاخص‌های چهارده گانه دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری مدنطر قرارداده و با همدلی هم افزایی و تلاش شبانه روزی نسبت به اجرای دقیق این شاخص‌ها همت به خرج دهیم .

محبوب علیلو با اشاره به سفر اخیر رئیس قوه قضاییه و مسئولان عالی قضایی به استان اظهار داشت: الحمدالله امروز با مدیریت دلسوزانه رئیس کل دادگستری استان ،فضای فعالیت و صمیمیت در مجموعه تشکیلات قضایی استان فراهم شده که موجبات رضایت مسئولین قوه قضائیه را از اقدامات اصلاحی وتربیتی به ارمغان آورد.

وی با اذعان به نقش تعیین کننده همدلی وهم افزایی فی مابین کارکنان افزود :حقیقتاً کارهای بزرگی و پیشرفت‌های قابل توجهی در مجموعه تشکیلات قضایی و سیستم زندانبانی چه در حوزه های حرفه آموزی ،اشتغال ،فرهنگی ،آموزشی ،خدماتی و رفاهی ،بهداشتی و حمایتی در این سال‌ها به دست آمده که باید این روند راحفظ وحراست نموده واستمراردهیم.

دادستان عمومی انقلاب مرکز استان با تاکید مجدد به اعمال سیاست‌های تشویقی و اعطای تسهیلات و نهادهای ارفاقی به مددجویان فعال فرهنگی و قرآنی از قضات دادسرا و مسولین حوزه های قضایی استان به ویژه قضات ناظر خواست ،نحوه و میزان مشارکت زندانیان در برنامه‌های قرآنی، فرهنگی، اصلاحی و تربیتی را مد نظر قرار داده وبا امعان نظر،افراد فعال فرهنگی را برابر مصوبات شورای قرآنی مورد تقدیر و تشویق قرار دهند.

وی افزود :ضرورت دارد اوقات زندانیان را غنی سازی و در کنار برخورد بازدارنده با مجرمین ازداشتن نگاه تربیتی و رافت اسلامی در مواجهه ی با زندانیان غافل نبود تا مجرمین را اصلاح و جامعه پذیر نموده و تا انان بتوانند با استفاده از مدت زمان تحمل کیفر حبس بازگشت عزتمندانه به آغوش جامعه را تجربه کنند

وی در پایان ازمدیرکل ومسئولین زندانهای استان خصوصا مدیریت زندان تبریزو همچنین فعالان قرآنی فرهنگی این زندان قدردانی کرد.

در ادامه محمد جوادی مدیرکل زندانهای آذربایجان شرقی ضمن قدردانی از فعالیت های قرآنی در زندان گفت : اگر برنامه های قرآنی بویژه طرح شفا ،به صورت کامل و مخاطب محور اجرا شود ،امنیت پایدار در زندانها محقق خواهدشد.

مدیر کل زندان‌های استان آذربایجان شرقی نگاه ویژه رئیس کل دادگستری استان و دادستان عمومی انقلاب مرکز استان و قضات را به زندانهای استان به ویژه زندان تبریز و حمایت و پشتیبانی موثر آنان از برنامه‌های زندانبانی خصوصا طرح شفاو غدیر را بسیار ارزشمند دانست وگفت : در سفر اخیر رئیس قوه قضاییه و مسئولین عالی قضایی به استان وبازدیدی که از زندانها داشتند حتی یک مورد مشکل در شورای قضایی مطرح نشد و عموماً از وضعیت خوب برنامه ها وفعالیتهای انجام یافته وشرایط خوب مجموعه زندانها تقدیر شد که این مهم به پشتوانه کارو تلاش شبانه روزی همکاران ساعی اداره کل ومجموعه زندان‌های استان و همدلی هم افزایی حمایت تشکیلات قضایی استان به دست آمده است که باید آن را قدردانسته و درحفظ وضعیت موجود وارتقا وبهبود هرچه بیشتر آن، از هیچ تلاشی فروگذار نماند.

محمد جوادی در پایان با اشاره به ضرورت حفظ و ارتقای موفقیت‌ ها گفت: همه همکاران من ضمن قدرشناسی از نعمت خدمت به خلق و همدلی و هم افزایی در مجموعه زندانبانی استان و بهره مندی از همراهی مساعدت تشکیلات قضایی برای تحقق سیاست‌های ابلاغی قوه قضاییه و نیل به اهداف عالیه سازمانی ، تداوم مسیر حرکت را خواستار شد.

وی با اشاره به ضرورت قدرشناسی و تبین برنامه‌ ها و تسهیلات اعطایی مقامات قضایی به زندانیان فعال قرانی وفرهنگی توسط همکاران گفت: مددجویان هم باید از رأفت اسلامی و ارفاقات قانونی که قضات برای آنها فراهم می کنند قدر بدانند و با رعایت قوانین و مقررات و پرهیز از ارتکاب جرائم در ایام مرخصی، امکان بهره‌مندی از تسهیلات حقوقی و نهادهای ارفاقی را همواره برای خود وخانواده هایشان مهیا نمایند.

تشکیل شورای قرآنی زندانهای آذربایجان شرقی با حضور دادستان مرکز استان

تشکیل شورای قرآنی زندانهای آذربایجان شرقی با حضور دادستان مرکز استان

تشکیل شورای قرآنی زندانهای آذربایجان شرقی با حضور دادستان مرکز استان

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha