بازدید سرزده مدیرکل زندان‌های سیستان‌وبلوچستان از زندان ایرانشهر

محمدحسین خسروی مدیرکل زندان های استان به اتفاق هیات همراه با هدف رصد اقدامات وفعالیت مراکز تامینی وتربیتی تابعه به صورت میدانی و بدون اطلاع قبلی وارد زندان ایرانشهر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های سیستان وبلوچستان،دراین بازدیدسرزده که رضاپیری رئیس اداره بازرسی ،ابوذرمحمدپورسرپرست اداره حفاظت واطلاعات زندان های استان و صالح بردی ذوقی سرپرست اداره زندان،مدیرکل را همراهی می نمودند در بدو ورود درجمع خانواده های مددجویان درسالن انتظار جهت ملاقات حضوری وکابین حضور یافتند واز نزدیک با خانواده دیدار و به گفتگو پرداخت .

وی در ادامه از محل اتاقهای پزشک درون هر اندرزگاه که به منظور ویزیت ومعاینه بیماران احداث شده بود بازدید کرد وبرتعامل باعلوم پزشکی این شهرستان در راستای استفاده از ظرفیت آن اداره براعزام کادرپزشکی تاکیدنمود.

خسروی طی نشست صمیمی بامددجویان بندجوانان به سخنان و خواسته های آنان گوش فرا داد و با سعه صدر پاسخگوی درخواست هایشان بود وی همچمنین در جمع آنها برضرورت مشارکت در برنامه ریزی های صورت گرفته در بخش های فرهنگی،ورزشی،آموزشی و اشتغال و حرفه آموزی سفارش نمود.

ایشان از نزدیک با مددجویان مرد و زن در اندرزگاههایشان دیدار چهره به چهره داشت و به استماع سخنان آنان پرداخت و جمع آنها خاطرنشان کرد:تمام تلاش مجموعه کارکنان برحفظ حقوق شهروندی وکرامت انسانی زندانیان است و براستفاده از تسهیلات وارفاقات قانونی در مسیربازگشت مددجویان نادم به اجتماع وآغوش خانواده ها گام خواهیم برداشت.

مدیرکل زندان های استان در جلسه پرسش وپاسخ با کارکنان زندان ایرانشهر که در دفتر سرپرست زندان برگزارشد کسب عنوان مدیرکل برتر را مرهون تلاش ها وزحمات شبانه روزی یکایک کارکنان خدوم و زحمتکش مراکز تامینی و تربیتی استان دانست واز خدمات صادقانه کارکنان صدیق تقدیر و تشکر کرد.

این مقام قضائی استان وفاق و همدلی را از مهمترین ارکان موفقیت یک مجموعه بیان نمود و کارگروهی را جدا از تعهد و مسئولیت پذیری ندانست و برگزاری جلسات تخصصی اندیشه ورز را عامل مهمی در انتقال تجارب ومشارکت در مسیر اعتلا ی اهداف بلند سازمانی عنوان کرد.در ادامه مسئولین وکارکنان زندان مشکلات ودغدغه‌های حیطه کاری ودیگر موارد مربوط به رفاهیات پرسنل را مطرح نمودند و مدیرکل زندان های استان با صبر و متانت پاسخگوی سوالات آنان بود و ارشادات لازم را ارائه داد.

مدیرکل زندانهای استان به اتفاق هیات همراه در روز دوم بازدید با دادستان ورئیس حوزه قضایی شهرستان دیدار و پیرامون تعاملات مراجع قضائی وشرایط موجود زندان این حوزه با حضور در محل دفاتر کار خدایار و اکبریان رئیس دادگستری دادستان این شهرستان گفتگو و بر استفاده تسهیلات جایگزین حبس و از ظرفیت پابند الکترونیک توسط مراجع قضائی تاکیدکرد.

خسروی همچنین خواستار راه اندازی بازداشتگاه درشهرستان راسک بواسطه بُعدمسافت وکاهش مشکلات برای خانواده های مددجویان شد و با توجه به ظرفیت کارخانه های شهرک صنعتی شهرستان ایرانشهر در راستای گسترش دامنه اشتغال مددجویان خواستار همراهی دادستانی در اعزام مددجویان رأی باز به این واحدها شدند.

مدیرکل زندانهای استان درپایان باحضور دردفتر جهاندیده فرماندار این شهرستان ضمن دیدار به ارائه گزارش مختصر از فعالیت های جاری در زندان پرداخت و درسخنانی به عدم تعامل سازنده وضعیف بعضی ادارات شهرستان با زندان ایرانشهر اشاره نمود که در نتایجی همچون بروز برخی مشکلات و معضلات در امر ارائه خدمات در بخش بهداشت وآموزش زندان بوده است که از مهمترین شاخص های حوزه سلامت،اصلاح و تربیت مددجویان در زندان هاست و نیازمند همکاری فرمانداری درایجاد تعامل سازنده ارگانها و نهادهای مرتبط با امر بازاجتماعی کردن افراد بزهکار می باشد.

گفتنی است جهاندیده نیز پس از استماع سخنان مدیرکل زندان های استان از برنامه ریزی جهت حضور جمعی از روسای ادارات و نهادهای مرتبط با فعالیت های زندان در آینده ای نزدیک در زندان ایرانشهر خبر داد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha