آزادی ۲۰ زندانی جرائم غیرعمد گلستانی با گذشت خیرخواهانه شاکیان و کمک خیرین

مدیرکل زندان‌های استان گلستان بیان کرد: با کمک خیرین، ستاد دیه و گذشت خیرخواهانه شاکیان تعداد ۲۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد از زندان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان گلستان، غلامرضا سرلک گفت: همزمان با حضور رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز استان در زندان مرکزی استان ، طی مراسمی ۱۲ نفر از محکومان غیرعمد توسط ستاد مردمی دیه و همت خیرین و گذشت قابل توجه شکات، بطور همزمان از زندان‌های گرگان و گنبد آزاد شدند.

وی افزود: همچنین پس از این مراسم در جلسه ای که با حضور رییس کل دادگستری و اعضای هیأت امناء ستاد دیه استان برگزار شد شرایط آزادی ۸ نفر دیگر فراهم و به آغوش خانواده بازگشتند.

مدیرکل زندانهای گلستان ادامه داد: کل بدهی این ۲۰ نفر مددجو ۱۶ میلیاردو۳۰۰ میلیون تومان بود که ۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان از طریق اعطای تسهیلات و۸۵۰ میلیون تومان از طریق خیرین و ستاد مردمی دیه استان و کشور پرداخت شد.

وی ضمن تشکر از تلاش های کارکنان شورای حل اختلاف زندان‌ها و ستاد دیه استان در اخذ رضایت از شکات ، افزود: شاکیان مبلغ ۱۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از بدهی مددجویان غیرعمد را بخشیدند و مابقی مبلغ نیز از طریق اعسار و نقدینگی مددجویان تأمین شد.

نائب رئیس هیأت امنای ستاد مردمی دیه استان با اشاره به اینکه یکی از زندانیان آزاد شده از سال ۱۳۹۴ به علت ناتوانی از پرداخت بدهی در زندان بود، گفت: شاکی این پرونده در اقدام خیرخواهانه بیش از ۳ میلیارد تومان از طلب خود را بخشید.

سرلک با تأکید بر اینکه از چنین شکات با گذشتی باید به عنوان خیّر نمونه تقدیر گردد، گفت: این فرد پس از اینکه مبلغ قابل توجهی از طلبش را بخشید، اقساط بازپرداخت تسهیلات برای تسویه مانده طلبش که برعهده زندانی بود را با توجه به بی بضاعت بودن زندانی، متقبل شد.

مدیرنمایندگی ستاد مردمی دیه گلستان با اشاره به عملکرد ستاد دیه استان، اظهارداشت: از ابتدای سال تاکنون ۲۱۰ زندانی جرائم غیرعمد با بدهی بیش از ۳۵۰میلیارد تومان از طریق ستاد دیه استان آزاد شدند.

حمید وسکوئی گفت: با پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف زندانها و کارکنان ستاد دیه، ۱۴۷ میلیاردتومان از بدهی را شکات بخشیدند و ۱۹۲ میلیارد تومان هم خود مددجویان بصورت اعسار به تقسیط می پردازند.

وی افزود: همچنین ۱۲ میلیارد تومان از مبلغ بدهی از طریق اعطای تسهیلات به مددجویان تأمین و ۷ میلیاردتومان نیز بصورت بلاعوض از سوی ستاد مردمی دیه و خیرین پرداخت شد.

مدیر ستاد دیه استان با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون خیرین مبلغ ۱۰ میلیارد تومان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد کمک کردند، خاطرنشان کرد: هم اکنون ۱۳۰ مددجو ناتوان از پرداخت بدهی و دیه در زندان‌های استان هستند که آزادی آنان، مشارکت مردم نیک اندیش و خیرین را می‌طلبد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha