اصفهان حائز رتبه چهارم در استفاده از پابند الکترونیک در سطح کشور

مدیرکل زندان های استان اصفهان در سومین همایش روسای مراکز مراقبت الکترونیکی زندان های کشور از اصفهان به عنوان چهارمین استان در استفاده از پابند الکترونیک نام برد و گفت: در حال حاضر 450 زندانی در سطح استان از  پابند الکترونیکی استفاده می کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان اصفهان، سومین گردهمایی بزرگ روسای مراکز مراقبت الکترونیکی زندان های سراسر کشور به میزبانی استان اصفهان در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان برگزار شد.

در این همایش دو روزه که اکبرپور مدیرکل دفتر ساماندهی مراکز نیمه‌آزادی و نظارت الکترونیکی سازمان زندانها نیز حضور داشت، پیرامون نحوه استفاده از پابند الکترونیک و نقش مسئولین و کارشناسان زندان ها و این مراکز بحث و بررسی شد.

بابایی مدیر کل زندان های استان در آیین افتتاح این همایش گفت:باعث افتخار است که اصفهان شهر گنبدهای فیروزه ای یکی از استان‌های برجسته و منحصربه‌فردی است که با تقدیم بیش از 23000 شهید ، 48200 جانباز و 3500 آزاده ، برترین آمار ایثارگری کشور را به خوداختصاص داده است.

وی در معرفی استان اصفهان به همکاران حاضر در همایش گفت: اصفهان با تقدیم 1 شهید به ازای هر 144 نفر (مرد و زن) به نسبت جمعیت نیزبیشترین شهید را تقدیم کرده ودر مجموع استان اصفهان با تقدیم 1 دهم از کل شهدای انقلاب اسلامی سهم بسزایی در حفظ و حراست از انقلاب داشته است.

عضو شورای قضایی استان در ادامه سخنانش در تشریح استفاده از پابند الکترونیکی در زندان ها گفت:مراقبت الکترونیکی یا پابند یک تاسیس یا ارفاق قانونی ست که در سال 92 قانونی شد و در قانون مجازات اسلامی در ماده 62 تشریح و بعنوان یکی از ارفاقات جایگزین حبس در سازمان زندانها نقش بسزایی ایفا کرد.

بابایی ادامه داد:در برخی جرائم تا درجه 5 محاکم با توجه به شرایطی که محکوم دارد و ضوابطی که قانون تعیین نموده مانند عدم داشتن شاکی یا مدعی با احکام قضات می تواند از این ارفاق بهره مند شود.
عضو ستاد کاهش جمعیت کیفری استان در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد:در ماده 553 قانون آیین دادرسی کیفری در جرائم مشمول نظام نیمه آزادی وآزادی تحت نظارت سامانه های الکترونیک، قاضی اجرای احکام کیفری می تواند پس از وصول گزارش شورای طبقه بندی از زندان با هدف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و شخصی نمودن مجازات،توجه به نهاد و اقتصاد و معیشت خانواده، جلوگیری از گسست نسلی و فرهنگی، ارتقاء جایگاه نظام قضایی و سیاسی کشور در مجامع بین‌المللی در کاهش حبس سنتی، زندانی را تحت این سامانه قرار دهد.

بابایی مدیرکل زندان های استان در ادامه به تلاش ها و تعاملات بخش های مختلف قضایی و اجرایی در زندان‌های استان در راستای بهره مندی زندانیان از این ارفاقات اشاره کرد و افزود:در حال حاضر استان اصفهان بعنوان چهارمین استان برتر کشور در بهره مندی زندانیان از این ارفاق قانونی قرار گرفته واز زمان اجرای این قانون بیش از دو هزار زندانی بهره مند و 450 زندانی نیز در حال حاضر با استفاده از پابند الکترونیک در سطح استان اشتغال دارند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha