اهتمام جدی بر تسریع خروج زندان‌های استان کردستان از بافت شهری

دادستان مرکز استان کردستان به ۲ مدیرکل و ۳ فرماندار کردستان برای  تأمین زمین انتقال زندان‌های کردستان به خارج از پوسته شهری نذکر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان کردستان، محمد جباری در ششمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کردستان، اظهار داشت: مسائل و مشکلاتی از لحاظ مکان و فضا در زندان‌های کردستان وجود دارد که در همین راستا طرح انتقال زندان‌های استان به خارج از شهرها مد نظر است.
دادستان مرکز استان استان کردستان با تذکر به مدیران منابع‌طبیعی و راه و شهرسازی و فرمانداران بانه، مریوان و سنندج تصریح کرد: حتما باید در طول مدت دو هفته نهایتا 15 روز، زمین مطلوب جهت اجرای طرح انتقال زندان به خارج از شهرها به دادگستری ـ زندان‌های کردستان معرفی شود.
وی انتقال زندان‌های استان به خارج از شهرها را لازم‌الاجرا و جزو مصوبات سفر رئیس قوه قضائیه به استان عنوان کرد و افزود: این طرح باید اجرایی شود.
جباری اظهار کرد: اداره‌کل زندان‌ها بابت تامین نیازمندی‌های مالی و اجرائی خود 20 میلیارد تومان بدهی دارد که دستگاه قضایی از متولیان این شورا انتظار داشته که فعلا 5 میلیارد تومان به این مجموعه اختصاص داده تا برای مابقی بدهی، تدبیری اندیشیده شود.
دادستان مرکز استان کردستان با اشاره به اینکه کردستان یک درصد جرائم کل کشور را به خود اختصاص داده که این میزان نسبت به جمعیت بسیار پائین است، ابراز داشت: کردستان، استان جرم‌خیز نیست.
مجتبی محمدی ، مدیرکل زندانهای کردستان ضمن اشاره به وضعیت نامناسب و بافت قدیمی و فرسوده زندانهای استان و همچنین افزایش سرانه فضای زندانی و رعایت حقوق شهروندی آنان، عنوان کرد: افرادی به دلائل مختلف و به دستور قضائی ، در زندان تحمل حبس می نمایند مکان مناسب آموزشی و تربیتی و استفاده بهینه زندانی از وقت خود ، می تواند به نفع وی و جامعه باشد.
محمدی افزود : اولویت اول سازمان زندانهای کشور در سال جاری استفاده حداکثری از ظرفیت مصوبه مولدسازی با رویکرد: انتقال زندان‌های فرسوده به خارج از شهرها است و این مهم با تلاش حداکثری و همکاری بین بخشی تمامی دستگاه های اجرائی استان قابل اجراء است.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha