توسعه فعالیت‌های اشتغال و حرفه‌آموزی در زندان‌ها به بازسازگاری اجتماعی زندانیان کمک می‌کند

جمشید اسکندری سرپرست زندان های استان ایلام با عباسی معاون اقتصادی استانداری دیدار کرد و خواستار همکاری بیش از پیش برای توسعه اشتغال زندانیان شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان ایلام، دیدارهای تعاملی با مسئولین استان ادامه دارد.

اسکندری در دیدار با عباسی گفت: اشتغال در زندان ها یکی از اولویت های سازمانی است که در برنامه های اصلاحی و تربیتی از اهمیت بالایی برخوردار است. وی افزود: با همکاری دستگاه های اجرایی به دنبال توسعه و ایجاد شغل های بیشتر برای زندانیان هستیم.

سرپرست زندان های استان ایلام اذعان داشت: برای بازگشت سالم زندانیان به جامعه، برنامه های سازمانی در قالب فعالیت های اشتغال و حرفه آموزی، اقدامات فرهنگی، ورزشی، روانشناسی و...اجرا می شوند و در نیازسنجی های بعمل آمده تلاش می شود با ایجاد شغل برای زندانیان در داخل و خارج از زندان هم از بروز مجدد آسیب های اجتماعی کاسته شود و هم زندانی به فردی مفید برای جامعه تبدیل شود.

معاون اقتصادی استانداری در ادامه گفت: پرداختن به امر اشتغال در زندان ها و ایجاد شغل و آموزش مهارت های متناسب بازار کار به بازسازگاری اجتماعی زندانیان کمک شایانی می کند و از جمعیت کیفری می کاهد.

عباسی برای توسعه فعالیت های اشتغال در زندان و کمک به زندانیان در این حوزه قول مساعد داد و خاطر نشان کرد: از توان و ظرفیت دستگاه های ذیربط برای تحقق مطلوب اشتغال زندانیان استفاده می کنیم و بدون شک توجه به این قشر آسیب دیده در کاهش آسیب ها و اصلاح آنان نقش بسزایی خواهد داشت.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha