کارگاه آموزشی مراقبت الکترونیک زندانیان در گیلان برگزار شد

رئیس شورای قضایی استان پابند الکترونیک را پدیده مبارکی در مجازاتهای جایگزین حبس عنوان کرد و گفت: استفاده و بهره برداری از چنین ابزارهایی موجب اطمینان آوری برای مجموعه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان گیلان، کارگاه آموزشی مراقبت الکترونیکی زندانیان با حضور حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان گیلان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان گیلان با تبریک پیروزی قدرتمندانه جبهه مقاومت تصریح کرد: وعده الهی و قدرت مقاومت اسلامی همیشه بر حق بود و این نشانه در قضیه حمله به اسراییل نمایان شد.

وی با اشاره به اینکه زندان گیلان جز ده استان اول کشور است اظهار داشت: در این حوزه دارای معدل خوبی هستیم و باید در پیشبرد و ارتقای آن تلاش کنیم.

رئیس شورای قضایی استان پابند الکترونیک را پدیده مبارکی در مجازاتهای جایگزین حبس عنوان نمود و گفت: استفاده و بهره برداری از چنین ابزارهایی موجب اطمینان آوری برای مجموعه است.

وی با بیان اینکه یک هدف از حبس مجرم این است که برای جامعه خطری ایجاد نکند افزود: هر زندانی هزینه هایی خصوصا در حوزه سلامت دارد و استفاده از سامانه مراقبت الکترونیکی علاوه بر کاهش چنین مخارجی، حضور فرد در کنار خانواده را نیز ممکن می سازد.

این مقام ارشد قضایی به همکاران قضایی توصیه کرد تا با صدور مجازات های جایگزین حبس علاوه بر کاهش ورودی زندانها، از ظرفیت زندانیان جهت خدمت در مناطق محروم و احداث پروژه های ملی و عمرانی استفاده نمایند.

کارگاه آموزشی مراقبت الکترونیک زندانیان در گیلان برگزار شد

محمدی اصل مدیر کل زندان های گیلان در این مراسم ضمن قدردانی از رئیس کل دادگستری استان گیلان و دیگر مقامات قضایی به جهت همیاری در برگزاری این کارگاه آموزشی گفت: درسرکشی های هر هفته روزهای چهارشنبه از خانواده های زندانیان که در طول سال انجام می‌گیرد از نزدیک نیاز های آنان بررسی شده و اقداماتی از قبیل ثبت نام فرزندان، معرفی به پزشک، روان درمانی و جهیزیه نو عروسان و ... در حد توان تهیه صورت می گیرد.

وی مهم ترین کمک به خانواد های زندانیان را استفاده از ارفاقات حقوقی و بهره مندی از سامانه مراقبت الکترونیک دانست و افزود: یکی از امتیازات پابند الکترونیکی حفظ بنیان خانواده‌ و مصون ماندن از آسیب های اجتماعی است.

کارگاه آموزشی مراقبت الکترونیک زندانیان در گیلان برگزار شد

در ادامه اکبر پور مدیر کل دفتر ساماندهی مراکز نیمه آزادی و نظارت الکترونیک زندان های کشور از همکاری مجدانه دادگستری استان گیلان با هدف کاهش جمعیت کیفری و آسیب های اجتماعی در برگزاری این کارگاه آموزشی قدر دانی کرد و با ارائه گزارشی از عملکرد این مرکز و بهره‌مندی از فرصت‌ها و ظرفیت‌های این بخش به ویژه پابند الکترونیک در مجازات‌های جایگزین حبس مواردی را عنوان کرد

کارگاه آموزشی مراقبت الکترونیک زندانیان در گیلان برگزار شد

و ی با بیان این که صدور احکام قضایی جهت استفاده از پابند الکترونیک بی تردید کمک شایانی به حفظ کیان خانواده های زندانیان و آسیب‌های ناشی از حبس خواهدکرد گفت : یکی از مهم‌ترین مزایای پابند الکترونیک حضور مددجویان در محل کار و سکونت است و از طرفی با رصد مداوم و شبانه روزی شاهد کاهش جمعیت کیفری و ارتقا امنیت اجتماعی خواهیم بود .

وی با اشاره به سند تحول قضایی گفت :یکی از اهداف زندانبانی اسلامی تلاش در جهت اصلاح پذیری با فعالیت‌های تربیتی و بازپرورانه به جامعه است .

کارگاه آموزشی مراقبت الکترونیک زندانیان در گیلان برگزار شدکارگاه آموزشی مراقبت الکترونیک زندانیان در گیلان برگزار شدکارگاه آموزشی مراقبت الکترونیک زندانیان در گیلان برگزار شدکارگاه آموزشی مراقبت الکترونیک زندانیان در گیلان برگزار شد

کارگاه آموزشی مراقبت الکترونیک زندانیان در گیلان برگزار شد

انتهای خبر /

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha