توانمندسازی و اشتغال یکی از مهمترین برنامه‌ها برای زندانیان زن گلستانی است

مدیرکل زندان‌های گلستان در جلسه مشترک با مدیرکل امور بانوان استانداری، بر توانمندسازی و اشتغال صددرصدی زندانیان زن استان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل زندان‌های استان گلستان، جلسه مشترک با موضوع تسهیل گری در توانمندسازی و اشتغال زندانیان زن و خانواده زندانیان با حضور غلامرضا سرلک مدیرکل زندان‌های استان و رجبی مدیرکل امور بانوان استانداری، حجت الاسلام علوی معاون اصلاح و تربیت، وطنی رییس مرکز خدمات اجتماعی زندان‌های استان و نژادطاهری رییس اندرزگاه نسوان در اداره کل برگزار شد.

در ابتدا مدیرکل زندانهای استان با بیان اقدامات انجام شده در حوزه توانمندسازی و برگزاری کارگاههای آموزشی برای زندانیان زن و خانواده آنان، گفت: یکی از مهمترین برنامه ها در زندانهای استان تمرکز بر اصلاح و تربیت مبتنی بر توانمندسازی، اشتغال و کارآفرینی با هدف قطع چرخه بزه می باشد.

سرلک افزود: در همین راستا کلیه فعالیت های سازمانی با رویکرد آموزش های فنی و حرفه ای و منتورینگ در مدت زمان تحمل حبس و حمایتگری پس از آزادی زندانیان می باشد و دستیابی به این مهم، تعامل و هم افزایی با سایر سازمان های حمایتی و متولی بیش از پیش ضروری است.

وی در ادامه با اشاره به نقش مهم کارآفرینان اجتماعی، گفت، اشتغال خانواده های زندانیان و همچنین ارتقا وضعیت تصحیلی فرزندان آنان به عنوان موضوعات مهم در دستور کار است.

در ادامه رجبی مدیرکل امور بانوان استانداری به رسالت اداره کل امور بانوان اشاره کرد و آمادگی خود را برای تسهیل گری در حوزه خدمات دهی به زندانیان زن بدسرپرست و بی سرپرست استان اعلام داشت.

در ادامه مقرر شد با حضور ۱۵ نفر از کارآفرینان اجتماعی در زندانهای استان، توانمندسازی زندانیان زن با هدف اشتغال صددرصدی اجرایی شود.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha