جابجایی زندان‌ها از مراکز شهرهای جیرفت، زرند و رفسنجان ضروری است

مدیرکل زندان‌های استان کرمان در شورای قضایی استان که به میزبانی اداره کل زندان‌ها برگزار شد، به بیان مسائل و مشکلات پیش روی زندان‌های استان کرمان پرداخت و گفت: جابجایی زندان‌های جیرفت، زرند و رفسنجان به مکانی خارج از شهر به دلیل مسائل زیست محیطی و امنیتی اهمیت بسیار زیادی دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل زندان‌های استان کرمان، شورای قضایی استان با حضور نماینده عالی قوه قضائیه در استان، دادستان عمومی و انقلاب کرمان و جمعی از مدیران کل و معاونین دادگستری کرمان در محل اداره‌کل زندان‌های استان، برگزار شد.

دکتر رضا ذوالفعلی‌نژاد مدیرکل زندان‌های استان، ضمن تأکید بر استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس گفت: در حال حاضر از تمام زندانیانی که در زندان‌های استان در حال تحمل کیفر حبس می‌باشند ۹۴ درصد بومی و ۶ درصد غیربومی هستند.

جابجایی زندان‌ها از مراکز شهرهای رفسنجان، زرند و جیرفت ضروری است

مدیرکل زندان‌های استان کرمان اظهار داشت: قریب به ۶۷ درصد زندانیان استان کرمان را افراد کم سواد تشکیل می‌دهند و فقط ۶/۵ درصد مددجویان مدرک تحصیلی فوق دیپلم به بالا دارند.

دکتر رضا ذوالفعلی‌نژاد گفت: همچنین در عملکرد شش ماهه نخست امسال در زندان کرمان تعداد جلسات دادرسی الکترونیکی ۶۵۱۱ مورد بوده است و برای ۲۷۸ نفر پابند الکترونیکی صادر شده است.

دکتر ذوالفعلی‌نژاد از افزایش تمایل به حفظ قرآن کریم در بین زندانیان خبر داد و افزود: در مجموع ۵۲۳ نفر حافظ قرآن در میان زندانیان استان است که ۵۰۱ نفر حافظ یک تا پنج جز، ۷ نفر پنج تا ده جز، ده تا بیست جز ۱۰ نفر و حافظ کل قرآن ۵ نفر است.

وی ضمن اشاره به توجه ویژه سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی در زمینه اشتغال آفرینی زندانیان، گفت: ۲۳۱۵ نفر از زندانیان زندان‌های استان، تحت حرفه آموزی قرار گرفته‌اند که تا بعد از آزادی از زندان زمینه اشتغال آنان فراهم باشد.

جابجایی زندان‌ها از مراکز شهرهای رفسنجان، زرند و جیرفت ضروری است

رییس کل دادگستری استان کرمان نیز در این جلسه گفت: به مناسبت ولادت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع)، ۲۰۸ نفر از محکومان محاکم عمومی و انقلاب استان کرمان مورد عنایت خاص مقام معظم رهبری قرار گرفتند و مشمول عفو و یا تقلیل و تبدیل مجازات واقع شده اند.

رییس شورای قضایی استان کرمان، عنوان داشت: از مجموع ۲۰۸ نفر محکومان مشمول عفو رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان کرمان، ۱۹۸ نفر مرد و ۱۰ نفر زن هستند و با استفاده از عفو مقام معظم رهبری ، مجازات اعدام ۲ نفر نیز به حبس تبدیل یافته است.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha