برنامه‌های کاهش آسیب از زمان ورود زندانیان اجرا می‌شود

دومین جلسه کارگروه کاهش رفتارهای آسیب رسان زندان‌های زنجان به ریاست مدیر کل و با شرکت کلیه اعضاء در اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی زنجان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان زنجان،در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین بنیادی مدیر کل زندان‌های زنجان رفتارهای آسیب رسان را یکی از مهم‌ترین دغدغه های زندانبانی قلمداد نموده و گفت: امنیت پایدار زندان‌ها با حداقل رسیدن رفتارهای آسیب رسان رابطه داشته و می‌بایست این موضوع به صورت مستمر و جدی از سوی روسای زندان‌ها و مسئولین مربوطه پیگیری شود.

مدیر کل زندان‌های زنجان اظهار کرد: زندانیان از اقشار آسیب پذیر جامعه بوده و قطعاً بسیاری از این افراد با مشکلات روحی و روانی و رفتارهای پرخطر وارد زندان می‌شوند که مدیریت این موضوع رمز موفقیت در اجرای برنامه‌های اصلاحی و تربیتی است.

بنیادی خاطرنشان کرد: معتقدیم که کنترل زندانیان از رفتارهای آسیب رسان می‌بایست از بدو ورود آغاز و با برنامه‌ریزی دقیق در حوزه‌های مختلف روانشناسی،فرهنگی، عقیدتی،مددکاری و به ویژه طبقه بندی صحیح زندانیان این گونه رفتارها را در زندان‌ها به حداقل رساند.

توجه ویژه به پرسنل وظیفه و برنامه‌ریزی در برگزاری اردوهای تفریحی، توجه به مسائل عقیدتی و فرهنگی سربازان وظیفه و پرسنل کادرو ارتباط مستمر با مراکز درمان بیماران روانی از مهم‌ترین نکات مورد تاکید مدیر کل زندان‌ها در این جلسه بود.

لازم به توضیح است در پایان این جلسه اعضای حاضر نیز دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود را در حوزه کاهش رفتارهای آسیب رسان ارائه نمودند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha