کمک به بازپروری اجتماعی از خصوصیات زندان ترمیمی است

نشست هم اندیشی طرح تحقیقاتی زندان ترمیمی با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی، سمن‌ها و انجمن‌ها با حضور مدیر طرح تحقیقاتی زندان ترمیمی ایران در اداره کل زندان‌های استان یزد برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان یزد، محمد فرجی‌ها پیش از ظهر امروز در نشست هم اندیشی طرح تحقیقاتی زندان ترمیمی که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی، سمن‌ها و انجمن‌ها و مسئولین قضایی استان در یزد ضمن تشریح اهداف قوه‌قضاییه و سازمان زندان‌های کشور در اجرایی کردن این طرح، اظهار کرد: در زندان ترمیمی صرفا فرایند اجرا کافی نیست بلکه بر محوری علمی، دانایی حاکم است و تلفیقی از دانش، تجربه و مهارت است.

عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس تصریح کرد: نظام اسلامی با رویکرد اجرای عدالت در جامعه، زمینه های تحقق برنامه های طرح عدالت ترمیمی و همچنین زندان ترمیمی را هموارتر کرده است.

مدیر طرح زندان اجتماع محور در ایران، تعامل اجرایی و دستگاه قضایی با اداره کل زندان‌های استان یزد را در کشور زبانزد دانست و افزود: عدالت ترمیمی، صدمه روحی به افراد و آسیب های آن را کاهش می دهد و راهکارهای مناسب به جهت اصلاح رفتار مجرم و همچنین فرد آسیب دیده را ارائه می دهد.

فرجی‌ها در ادامه با تاکید بر ضرورت علمی بودن این طرح گفت: کمک به بازپروری اجتماعی از خصوصیات زندان ترمیمی است که تحقق آن با برگزاری دوره های مختلف آموزشی تخصصی و مشارکت دستگاه های مختلف اجرایی در استان، امکان پذیر است.

مدیرکل زندان های استان یزد گفت: تحقق اهداف زندان ترمیمی نیازمند حمایت سایر دستگاه‌های اجرایی استان است و اداره کل زندان‌ها به تنهایی توانایی باز اجتماعی کردن مددجویان را ندارد.

مدیرکل زندان های استان یزد، کاهش ارتکاب جرم و کاهش بازگشت مجدد مددجویان به زندان را از اهداف مشترک طرح "زندان اجتماع محور" و زندان ترمیمی دانست و گفت: ایجاد امنیت پایدار و جامعه پذیری مجدد مجرمان، کاهش هزینه های زندان و همچنین کاهش آسیب های اجتماعی را در پی خواهد داشت.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha