۱۳ زندانی استان ایلام مشمول عفو مقام معظم رهبری شدند

رییس‌کل دادگستری استان ایلام از بهره‌مندی ۱۳ زندانی استان از عفو مقام معظم رهبری به مناسبت میلاد پیامبر اکرم(ص) خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان ایلام، ۱۳ زندانی استان ایلام مشمول عفو مقام معظم رهبری شدند.

عمران علی‌محمدی رییس‌کل دادگستری استان ایلام گفت: این عفو به درخواست رئیس قوه قضائیه و موافقت رهبر معظم انقلاب انجام شده است و این تعداد زندانی در استان ایلام روز سه‌شنبه نامه آزادی خود را دریافت و همزمان با میلاد مسعود پیامبر اکرم(ص) به آغوش خانواده‌های خود بازخواهند گشت.

وی افزود: افرادی که مشمول عفو مقام معظم رهبری شده‌اند پرونده آنان مربوط به دادگستری‌ها، محاکم عمومی و انقلاب و تعزیرات حکومتی بوده است و پرونده این افراد در کمیسیون عفو و بخشودگی مورد بررسی قرار گرفته و با توجه به داشتن شرایط استحقاق عفو، پس از تأیید و ارسال ریاست قوه قضاییه به محضر مقام معظم رهبری، مورد عفو قرار گرفته‌اند.

جمشید اسکندری سرپرست زندان‌های ایلام نیز در این خصوص گفت: عفو مقام معظم رهبری عامل آرامش و امنیت در جامعه است و در فرایند اصلاح و تربیت و همچنین اثربخشی اقدامات زندانبانی اسلامی نقش بسزایی دارد.

گفتنی است کمیسیون عفو و بخشودگی هر ۱۵ روز یکبار در استان تشکیل می‌شود و افرادی که شرایط لازم را داشته باشند با تائید رئیس قوه قضاییه و موافقت مقام معظم رهبری در مناسبت‌های ملی و مذهبی مشمول عفو معظم له خواهند شد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha