کمک ۲/۵ میلیارد ریالی خیّرین نمین به خانواده زندانیان نیازمند اردبیل

همزمان با فرارسیدن میلاد باسعادت پیامبر اکرم(ص)، در همایشی با عنوان «کمک به خانواده زندانیان نیازمند» که در دفتر فرمانداری شهرستان نمین برگزار شد خیرین این شهرستان مبلغ ۲/۵میلیارد ریال به انجمن حمایت زندانیان اردبیل اهدا کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل زندان‌های استان اردبیل، در این همایش که مسئولین قضایی و اجرایی، فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی از خیرین شهرستان نمین حضور داشتند، امجدی، ضمن قدردانی از حرکت انسان‌دوستانه خیرین این شهرستان در کمک به خانواده زندانیان نیازمند با اشاره به فلسفه تشکیل انجمن‌های حمایت از زندانیان اظهار داشت: برخی از خانواده زندانیان برای تامین حداقل نیازهای زندگی دچار آسیب‌های جدی می‌شوند که برای جلوگیری از تشدید این بحران، حمایت‌های معیشتی، فرهنگی و آموزشی از این خانواده‌ها در دستورکار قرار گرفته است.

کمک 5/2میلیارد ریالی خیرین نمین به خانواده زندانیان نیازمند اردبیل

مدیرکل زندان‌های استان اردبیل در ادامه تصریح کرد: یکی از اقدامات موثر برای این گروه فراهم آوردن بستر مناسب برای اشتغال و کسب درآمد پایدار است که هم اکنون با مساعدت صاحبان صنایع تولیدی و کارآفرینان خیر بسیاری از مددجویان واجدشرایط در کارگاه‌های داخل و خارج زندان مشغول فعالیت بوده و بر اساس شیوه‌نامه سازمانی حقوق و دستمزد دریافت می‌کنند.

وی افزود: در شش ماهه اول سال جاری طی سرکشی‌های مستمر از منزل زندانیان نیازمند، با مساعدت خیرین و حمایت نهادهای اجرایی و قضایی بیش از ۱۸۵۰بسته معیشتی به ارزش هر بسته ۵/۱میلیون تومان، ۵۵۶ بسته نوشت افزاری و اهدای لوازم خانگی و کمک جهیزیه برای ۴۷ خانواده نیازمند زندانیان انجام یافته که این موارد تنها گوشه‌ای از فعالیت انجمن‌های حمایت از زندانیان است.

کمک 5/2میلیارد ریالی خیرین نمین به خانواده زندانیان نیازمند اردبیل

در ادامه همایش، طیب امینی، فرماندار شهرستان نمین، با تاکید بر این که در صورت عدم حمایت از خانواده‌های نیازمند بدون تردید شاهد رشد ناهنجاری‌های اجتماعی از قبیل طلاق، ترک تحصیل فرزندان، آسیب‌های روانی و تعدد جرم خواهیم بود، از آمادگی واحدهای اجرایی شهرستان نمین برای کمک‌های نقدی و غیرنقدی به این گروه هدف خبر داد.

در پایان این همایش خیرین نوع‌دوست شهرستان نمین با تعهد پرداخت مبلغ ۲/۵میلیارد ریال بصورت نقدی به انجمن حمایت زندانیان اردبیل، برای افزایش این مقدار در روزهای آتی قول مساعد دادند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha