مشارکت دستگاه‌های اجرایی برای کمک به خانواده‌های زندانیان نیازمند استان ایلام در قرارگاه اجتماعی

دومین نشست هم‌اندیشی قرارگاه اجتماعی با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد و زمینه حمایت‌های نقدی و غیرنقدی برای کمک به خانواده‌های زندانیان نیازمند فراهم شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان ایلام، مدیران و مسئولین دستگاه های اجرایی و قضایی برای کمک به خانواده های زندانیان قول همکاری دادند.

دومین نشست هم اندیشی قرارگاه اجتماعی با حضور سرپرست زندان های استان ایلام، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، انجمن های مردم نهاد، معاونت امور بانوان استانداری و جمعی از مسئولین دستگاه های اجرایی چون کمیته امداد، بهزیستی، هلال احمر، فرمانداری و موسسه های خیریه برگزار شد.

اسکندری سرپرست زندان های ایلام در این نشست گفت: خانواده زندانیان در معرض آسیب های اجتماعی قرار دارند و حمایت های مادی و معنوی از این قشر می تواند از بروز آسیب ها جلوگیری کند. وی افزود: در برخی موارد سرپرست یک خانواده به هر دلیل وارد زندان شده و این خانواده با چالش های زیادی مواجه می‌شود بنابراین کمک به این خانواده‌ها در توانمندسازی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی از اهمیت و جایگاه مهمی برخوردار است.

اسکندری در ادامه به اهمیت اشتغال زندانیان اشاره ای داشت و خاطر نشان کرد: اشتغال پایدار زندانیان، نرخ بازگشت به زندان را کاهش می دهد. وی اذعان داشت: اشتغال و حرفه‌آموزی از مهم‌ترین برنامه‌های اصلاحی و تربیتی در زندان‌هاست که برای تقویت و ایجاد شغل های بیشتر برای زندانیان برنامه ریزی شده است.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha