زندان الکترونیک روند توسعه و تحول قضایی را شتاب می‌بخشد

 نشست توجیهی و آموزشی رابطین زندان سما در زندان‌های تابعه استان فارس با حضور معاون سلامت اصلاح و تربیت اداره کل زندان‌های استان و رئیس زندان سما فارس برگزار شد. 

بگزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان فارس ، محسن انصاری با بیان اینکه سیاست‌های و برنامه های زندان سما نقش بسزایی در کاهش هدفمند جمعیت کیفری، کاهش آسیب‌ها داراست گفت: اجرای فراگیر و مناسب اهداف مترتب بر زندان سما می‌تواند روند تحول و تعالی نظام قضایی در حوزه عدالت کیفری و زندانبانی را شتاب بخشد.
وی حضور زندانی در قالب شهربند در کنار خانواده را عامل رفع بسیاری از مشکلات معیشتی ، حیثیتی و اجتماعی خانواده زندانیان و همچنین پیشگیری از جرم دانست و تاکید کرد: در این فرایند رابطین زندان سما می‌بایست نسبت به سرکشی‌های منظم و نظارت بر فرایندهای استفاده صحیح از پابند الکترونیک اهتمام لازم را داشته باشند.
محسن انصاری صدور حکم به پابند الکترونیک را نه یک ارفاق، بلکه نوعی از اعمال مجازات توصیف کرد که قانونگذار آن را برای رعایت حقوق شهروندی زندانی و خانواده اش و کاهش آسیب‌های ناشی از حبس بر گروه‌های هدف تدبیر نموده و افزود : باید تلاش شود تا تمام ظرفیت‌های موجود برای استفاده زندانیان واجد شرایط از این ساختار نوین در نظام قضایی بکارگیری شود.
گفتنی است در ادامه این نشست رئیس زندان سما استان فارس به ارائه توضیحاتی در خصوص شرح وظایف رابطین در شهرستانهای تابعه پرداخت.

حبیب ابراهیمی در این نشست ضمن تشریح فرایندهای کامل عملکرد مجموعه زندان سما، نحوه و سازو کار قانونمند کنترل تجهیزات مراقبت الکترونیک و بازدید میدانی از رعایت ضوابط حقوقی-قانونی استفاده از پایند را توسط زندانیان برخوردار به رابطین حاضر آموزش داد.

وی همچنین با اشاره به اینکه در افق توسعه قضائی و تحقق سند تحول قضائی، استفاده فراگیر از پایبند الکترونیک بعنوان یک اولویت مهم تعیین و ترسیم شده است، از رابطین این مرکز در زندانهای تابعه خواست تا نسبت به تبیین کارائی و قابلیتهای مربوطه در حوزه توسعه حقوق شهروندی و تاثیرات آن بر خانواده ها اطلاع رسانی لازم را برای عمومی زندانیان بعمل اورند تا افراد واجد شرایط بتوانند از این ظرفیت قضائی -زندانبانی استفاده مؤثر داشته باشند.

انتهای خبر/

محسن انصاری -معاون سلامت،اصلاح و تربیت زندان های فارس

حبیب ابراهیمی-رئیس اداره مراقبت الکترونیک و نظام نیمه آزادی زندان های فارس( زندان سما استان فارس)

  زندان الکترونیک روند توسعه قضایی را شتاب می‌بخشد

  زندان الکترونیک روند توسعه قضایی را شتاب می‌بخشد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha