دوره آموزشی مراقبت الکترونیک زندانیان برای قضات قزوین برگزار شد

دوره آموزشی مراقبت الکترونیک زندانیان با حضور مدیرکل دفتر ساماندهی مراکز نیمه آزادی و نظارت الکترونیک سازمان زندان‌های کشور برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان قزوین، دوره آموزشی مراقبت الکترونیک زندانیان با حضور مدیرکل دفتر ساماندهی مراکز نیمه آزادی و نظارت الکترونیک سازمان زندان‌ها، مدیرکل زندانهای استان، مسولین قضایی و قضات برگزار شد.

مدیرکل زندان های استان قزوین در ابتدای این دوره آموزشی، ضمن تشکر و قدر دانی از همکاری مسؤلین قضایی برای برگزاری این نشست گفت: از ابتدای راه اندازی مرکز پابند الکترونیک در زندانهای قزوین، تعداد ۱۱۰۰ دستگاه پابند نصب شده است .

بهرامی افزود: نصب پایند الکترونیک در شش ماهه نخست سالجاری به نسبت مدت مشابه سال گذشته بالغ بر77 درصد رشد داشته است. همچنین از ابتدای سالجاری علاوه بر نظارت های الکترونیکی بر زندانیان در قید پابند؛ بصورت میدانی نیز از آنها در محل سکونت و اشتغالشان بازدید بعمل آمده است.

دوره آموزشی مراقبت الکترونیک زندانیان برای قضات قزوین برگزار شد

مدیرکل زندانهای استان ضمن قدردانی از همکاری موثر دستگاه قضایی، هدف از برگزاری این نشست را آشنایی بیشتر قضات با مسائل فنی وتخصصی پابند الکترونیک برشمرد و بیان داشت: با همکاری بیش از پیش مسؤلین قضایی و قضات و توسعه استفاده ازسامانه‌های نظارت الکترونیکی، زمینه کاهش جمعیت کیفری زندانهای استان فراهم شود.

در ادامه این نشست مدیرکل دفتر ساماندهی مراکز نیمه آزادی و نظارت الکترونیک سازمان زندان‌ها اظهار داشت: توسعه استفاده از سامانه‌های الکترونیکی با هدف کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و اصلاح وبازپروری زندانیان، از اولویت‌های دستگاه قضایی در سند تحول قضایی و سازمان زندانها بوده و بهره مندی از تکنولوژی روز دنیا در امر زندانبانی خصوصا در ورود به دوران پسامدرنیته غیر قابل اجتناب است.

اکبرپور به مزیت های استفاده از پابند الکترونیکی در آراء و تصمیمات قضایی (خصوصا قبل از ورود ایشان به زندان )اشاره کرد و بیان داشت: زندانیانی که تحت مراقبت الکترونیکی قرار دارند؛ به صورت شبانه‌روزی تحت نظارت مستمر این مرکز هستند . وجود مانیتورینگ و کنترل‌های انجام شده این اطمینان را حاصل می‌کند که فرد استفاده کننده از پابند، به صورت کامل تحت مراقبت و نظارت قرار دارد.

دوره آموزشی مراقبت الکترونیک زندانیان برای قضات قزوین برگزار شد

این مقام مسؤل در ادامه سخنان خود با تاسی از منویات مقام معظم رهبری مدظله العالی گفت: نظام زندانبانی اسلامی، بر اصل اصلاح و بازپروری مجرمین تأکید داشته و اعمال مجازات‌ با هدف بازگشت سالم ایشان به جامعه می باشد.

وی تصریح کرد: قاضی بنا بر قوانین آیین دادرسی، در تعیین مجازات‌ها همه جوانب ارتکاب جرم را مدنظر قرار می دهد. قطعا فردی که نباید مورد تخفیف قرار گیرد و آزادی او جامعه را نا امن می‌کند؛ به هیچ عنوان تحت مراقبت با پابند الکترونیکی قرارنخواهد گرفت.

ایشان با اشاره به اینکه زندانیان پرخطر از نظام نیمه آزادی و نظارت الکترونیکی برخوردار نمیشوند ابراز امیدواری نمودند که سامانه پایش بصورت شبانه روزی تمامی افراد دارای پابند رابه شیوه برخط کنترل نموده و در صورت بروز هر گونه خطا و یا خروج از محدوده تعیین شده بلافاصله اقدامات قانونی لازم را بعمل می آورند.

مدیرکل دفتر ساماندهی مراکز نیمه آزادی و نظارت الکترونیکی سازمان در پایان ضمن پاسخ به سؤالات قضات، خواستار همکاری بیش از پیش مراجع قضایی در اعطای پابند الکترونیک به زندانیان گردید.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha