زندانیان نیازمندترین افراد جامعه برای تقویت باورهای دینی در زندگی هستند

در مراسمی با حضور مدیر کل زندان های استان ، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان و دبیر قرار گاه امیر المومنین (ع) با اهداء لوح تقدیر از حضور روحانیون جهادی که به ارائه برنامه های مختلف فرهنگی در زندان های خوزستان پرداختند تقدیر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل زندان‌های استان خوزستان، دکتر روشان با تجلیل از حضور روحانیون جهادی اظهار داشت: نیاز امروز انسان های به خطا رفته ای که گرفتار زندان شده اند معنویت و بازگشت به آغوش دین و ارزش های دینی است .

اداره کل زندان های خوزستان در زمینه فرهنگی ، فی مابین دفتر تبلیغات اسلامی استان خوزستان و با همکاری قرارگاه امیر المومنین (ع) زیر نظر امام جمعه اهواز با بکاگیری روحانیون جهادی جهت آموزش مسائل دینی و مذهبی تفاهم نامه‌ای در محورهای مختلف منعقد کردند.

دراین مراسم که در اداره کل زندان های استان برگزار شد ، مدیر کل زندان های استان ضمن قدر دانی از اقدامات یک ساله روحانیون جهادی ، اقدام مبلغین زندان را در راستای لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر اینکه زندان ها باید به آموزشگاه نیکی ها تبدیل شود دانستند و اظهار امیدواری کردند، این سنت پسندیده یعنی خدمت به زندانیان و رسیدگی به امور فرهنگی خانواده آنان و حضور روحانی در بندهای زندان به عنوان امام جماعت، یعنی مبلغ و مربی که کمک بزرگی به ارتقای شاخصه‌های زندان در ابعاد فرهنگی می‌کنند.

دکتر روشان فاصله گرفتن از ارزش های دینی را یکی از عمده ترین علل ارتکاب جرائم برشمرد و بیان داشت: مددجویان زندان نیازمندترین افراد جامعه برای تقویت باورهای دینی در زندگیشان هستند .

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین دبیری فرد با اشاره به اینکه ، فرایند تبلیغ باید مردمی باشد و این کار اختصاصیِ روحانیون نیست. این دستور خود امام است که فرمودند همه مردم باید تبلیغ کنند. علما و بزرگان سر رشته و سرنخ تبلیغ هستند و مردم باید اصل جریان تبلیغ را پیش ببرند .

حجت الاسلام و المسلمین عطایی خواه دبیر قرار گاه امیر المومنین (ع) ، ضمن قدر دانی از مدیر کل زندان های استان خوزستان در ارائه برنامه های جامع فرهنگی و تربیتی در زندان های استان و تبریک کسب مقام اول برنامه های فرهنگی زندان های خوزستان در کشور اظهار داشت : تلاش شما در توسعه فرهنگ دینی در جامعه زمانی اثر گذار خواهد بود که بتوانید خالصانه و همدلانه خود را به همه اقشار مردم نزدیک سازیم و پنجره ای تازه از اخلاق و معنویت را بر فطرت پاک و خداجوی آنها بتابانید.

گفتنی است در ادامه این مراسم روحانیون اعزامی به بیان پیشنهادات خود در خصوص راهکارهای تقویت فعالیت های اصلاحی و تربیتی برای مددجویان پرداختند .

همچنین در پایان این مراسم با اهداء لوح تقدیر از حضور 35 روحانی جهادی که به ارائه برنامه های مختلف فرهنگی در سالی که گذشت در زندان های خوزستان پرداختند تقدیر شد .

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha