آئین تکریم و معارفه سرپرست زندان‌های استان ایلام برگزار شد

آیین تکریم و معارفه مدیرکل زندان‌های استان ایلام با حضور مسئولین کشوری و استانی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان ایلام، ضیایی فرد معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌های کشور در این مراسم گفت: ۶۰ هزار مددجو از آموزش مهارت های اساسی زندگی در زندان‌های کشور بهره‌مند شده‌اند.

وی در ابتدای این مراسم با اشاره به حدیثی از حضرت علی(ع) مبنی بر اینکه خوشا به سعادت کسانی که با نیکی به بندگان خدا بر توشه آخرت خود می افزایند، اظهار داشت: محیط کار کارکنان زندان‌ها به گونه ای است که مخاطب این حدیث قرار می‌گیرند.

ضیایی‌فرد در ادامه به لزوم اصلاح مجرمین در زندان‌ها اشاره کرد و افزود: زندان ها برای تحقق برنامه های اصلاحی و تربیتی به همکاری دیگر دستگاه‌های اجرایی نیاز دارند.

وی همچنین به لزوم طبقه بندی زندانیان تاکید داشت و گفت: این امر به کنترل جمعیت کیفری زندان‌ها منجر می‌شود.

جمشید اسکندری سرپرست زندان‌های استان ایلام شد

ضیایی‌فرد خاطرنشان کرد: بیش از ۲ دهه از سیاست کاهش جمعیت کیفری در زندان‌ها می گذرد و خوشبختانه زندان به عنوان اولین مجازات توسط قضات در نظر گرفته نمی شود و وضعیت جمعیت کیفری زندان‌ها کنترل شده است.

وی تاکید کرد: طبقه بندی زندانیان اجرای هدفمند سیاست های کیفری و کنترل ورودی ها را به دنبال داشته است.

این مسئول سازمانی با بیان اینکه ۱هزار و ۵۶ نمازخانه در زندان‌های کل کشور ایجاد شده گفت: ۳۹۵ کتابخانه، ۴۹۹ هیئت مذهبی در زندان‌های سراسر کشور در حال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه اقدامات مطلوبی در حوزه آموزش مهارت های اساسی زندگی انجام شده است، خاطر نشان کرد: ۶۰ هزار مددجو در این آموزش ها شرکت داشته‌اند و همچنین ۹هزار و ۶۵ نفر در کلاس های قرآن در زندان‌های کشور حضور داشتند.

ضیایی‌فرد همچنین ادامه داد: اقدامات مطلوبی در حوزه اشتغال و حرفه آموزی انجام شده است و در۵ ماهه امسال ۸۹ درصد صدور گواهی نامه مهارت در زندان‌ها افزایش داشته است و حدود ۵۴ هزار نفر در دوره‌های حرفه آموزی شرکت کرده‌اند.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌های کشور خاطرنشان کرد: در زندان‌ها باید افرادی نگهداری شوند که وجودشان در جامعه مخل نظم اجتماعی است و این مهم در حال اجراست.

در این مراسم رییس کل دادگستری استان ایلام، دادستان مرکز استان، مراجع قضایی و مسئولین استانی حضور داشتند و در آئینی جمشید اسکندری به عنوان سرپرست زندان‌های ایلام معارفه شد.

گفتنی است پیش از این مجید احسانی مسئولیت زندان‌های استان ایلام را برعهده داشت.

جمشید اسکندری سرپرست زندان‌های استان ایلام شد

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha