نخستین مرکز ثابت فنی و حرفه‌ای زندان‌های خوزستان به بهره‌برداری رسید

نخستین مرکز فنی و حرفه‌ای زندان‌های خوزستان در زندان مرکزی اهواز با عنوان مرکز سردار شهید علی هاشمی طی مراسمی با حضور دکتر دهقان رئیس دادگستری استان، روشان مدیر کل زندان ها ، معاون استاندار و مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان افتتاح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان خوزستان ، در این مراسم روشان مدیر کل زندان ها با تشکر از مدیر کل فنی و حرفه ای استان در راه اندازی نخستین مرکز مستقل فنی و حرفه ای زندان های خوزستان ، تصریح کرد: این سومین مرکز ثابت فنی و حرفه ای زندان های کشور است که در استان خوزستان در راستای تاکیدات ریاست سازمان مبنی بر تاسیس مراکز ثابت فنی و حرفه ای در استان ها تاسیس می شود و آن را گام مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی و بهبود فرایند اشتغال برای مددجویان زندان عنوان کرد.

مدیر کل زندان ها با اشاره به اینکه بعد از تهران و کرمان، شاهد افتتاح سومین مرکز ثابت فنی‌و حرفه‌ای کشور در زندان های خوزستان هستیم افزود: اقدامات در حوزه آموزش و اشتغال در زندان، نوعی سرمایه‌گذاری در راستای کاهش بازگشت زندانیان است.

وی عنوان کرد : سال گذشته ۵۴۲۳ نقر موفق به دریافت گواهی آموزشی از مرکز فنی و حرفه‌ای استان و امسال نیز ۱۹۱۲ نفر برای شرکت در آزمون‌های این مرکز معرفی شدند.

روشان گفت: ۲۶۹۲ نفر نیز تا اول شهریورماه در ندامتگاه‌های استان از اشتغال مولد بهره‌مند و درآمد داشته‌اند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان نیز با بیان اینکه ۱۹ گروه هدف برای آموزش‌های این مرکز تعریف شده است، گفت: مددجویان زندانیان و کانون اصلاح و تربیت، کودکان کار، زنان سرپرست خانوار و معتادین مواد مخدر از جمله این گروه‌ها هستند.

مولایی افزود: توانمندسازی و اشتغال زندانیان، از آسیب‌های اجتماعی در جامعه پیشگیری می‌کند.

در پایان این مراسم، از ۲۲ نفر از زندانیان شرکت‌کننده در مسابقات مهارت‌آموزی که موفق به اخذ رتبه برتر شده بودند، با اعطای لوح تقدیر و هدایایی، تقدیر شد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha