کاهش بازگشت مجدد به زندان با بازاجتماعی کردن زندانیان

مدیرکل زندانهای استان قزوین اظهار داشت: کاهش بازگشت مجدد به زندان، با باز اجتماعی نمودن زندانیان، امکان پذیر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان قزوین، فرهاد بهرامی در دومین جلسه بازاجتماعی شدن زندانیان و خانواده‌های آنها گفت: بازاجتماعی شدن زندانیان یکی ازمهمترین راهبردهای کاهش جمعیت کیفری و ارتقاء برنامه های اصلاحی وتربیتی در زندان‌هاست.

وی افزود: متاسفانه درصد قابل توجهی از زندانیان به دلیل مشکلات فردی، خانوادگی، اجتماعی، فرهنگی و ... دوباره با ارتکاب جرم، به زندان بازمی گردند. از اینرو ایجاد فرهنگ برای اینکه جامعه به او برچسب مجرمانه نزند تا وی بتواند خود را با ارزش ها وهنجارهای اجتماعی همنوا کند و به نوعی بازگشت به اجتماع و یک زندگی شرافتمندانه داشته باشد؛ ضرورتی انکار ناپذیراست.

مدیرکل زندانهای استان قزوین اذعان داشت: اولویت های ابلاغی سازمان از جمله توسعه اشتغال زندانیان، ارتقاء برنامه های فرهنگی وتربیتی، حمایت از خانواده زندانیان و استفاده ازپابندهای الکترونیکی، نتایج ارزشمندی در اصلاح و بازگشت زندانیان به جامعه به همراه داشته است. لیکن با تمام ظرفیت و توان به دنبال تحقق کمی وکیفی اولویت های ابلاغی سازمان زندانها در زندان‌ های استان هستیم.

کاهش بازگشت مجدد به زندان با بازاجتماعی نمودن زندانیان

این مقام مسؤل متذکر شد: زندان آخرین حلقه چرخه اصلاح وبازپروری در جامعه است و به تنهایی نمی‌تواند در بازاجتماعی کردن زندانیان وحمایت از خانواده‌های آنها موفق شوند. برای تحقق برنامه های این حوزه، باید از تمام ظرفیت های اجتماعی استفاده کرد.

بهرامی در پایان ضمن تشکر و قدردانی از همکاری بسیار نزدیک دستگاه قضایی استان در تحقق برنامه های باز اجتماعی نمودن زندانیان، خاطرنشان کرد: بازدید مستمر مسئولین قضایی از زندان‌ها و تسهیل در رفع مشکلات قضایی زندانیان و همچنین بهره‌ گیری از ظرفیت‌های مردمی بویژه خیرین درانجمن های حمایت زندانیان برای کمک به حل مشکلات و مصائب خانواده‌های زندانیان، بسیار تاثیرگذار بوده و امیدوارم با همراهی و مساعدت همه نهادها و ارگانهای ذیربط، اقدامات اساسی در جهت بازگشت به زندگی سالم اجتماعی برای زندانیان و خانواده های آنها صورت پذیرد.

این نشست با حضور معاون اجتماعی وپیشگیری از وقوع جرم دادگستری، مدیر کل زندان‌های استان، مدیران و مسئولان سایر دستگاه‌های متولی‌امر و انجمن حمایت از زندانیان، نهادهای مردمی و خیرین تشکیل شد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha