برگزاری اختتامیه مسابقات قرآن زندانیان زنجان با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان

مراسم اختتامیه مسابقات قرآن کریم زندانیان زنجان با حضور نماینده ولی فقیه در استان، رئیس‌کل دادگستری، مدیرکل زندان‌ها و دادستان مرکز استان در سالن آمفی تئاتر زندان مرکزی زنجان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان زنجان، در این مراسم نورانی آیت الله خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت گفت: الگو قرار دادن راه این شهیدان به عنوان یک وظیفه اخلاقی می‌تواند گره گشای بسیاری از مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه باشد.

آیت الله خاتمی با اشاره به حدیثی از حضرت امیرالمومنین(ع) اظهار کرد: ایشان قرآن را بهترین حدیث و بهترین سخن خطاب نموده یعنی سخنی زیباتر، جامع‌تر و حکیمانه‌تر از قرآن که کلام خداست وجود ندارد و درمان تمام دردهای بشر را در قرآن دانسته است و ما خدا را شاکریم که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شاهد برگزاری برنامه‌های قرآنی منسجم و هدفمند نه تنها در جامعه بلکه در داخل زندان‌ها هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به انتخاب درست دستگاه قضا در بهره‌گیری از قرآن کریم در اصلاح تربیت مجرمین و افراد به خطا رفته خاطرنشان کرد: فرصت زندان بهترین زمان برای فکر کردن به اشتباهات گذشته است تا راه‌های نادرست و ناسالم زندگی شناسایی و ازتکرار آن جلوگیری شود.

در ابتدای مراسم حجت الاسلام والمسلمین بنیادی مدیر کل زندان‌های استان ضمن خیرمقدم و قدردانی از قبول دعوت مسئولین استانی جهت برگزاری این مراسم بیان کرد: مسابقات قرآنی زندانیان استان با شرکت ۹۶۹ زندانی در ۱۲ رشته آغاز و پس از برگزاری مراحل مختلف ۳۲ نفر از زندانیان به عنوان نفرات برتر مسابقات حائز رتبه‌های اول تا سوم شدند.

مدیر کل زندان‌های زنجان همچنین گزارش کاملی از برنامه‌های اصلاحی تربیتی زندان‌های استان از جمله پخش مستقیم نماز جمعه در زندان‌های استان، اشتغال ۶۲ درصدی زندانیان، حرفه آموزی و برنامه‌های حمایتی از خانواده زندانیان را ارائه نمودند.

در پایان این مراسم از ۳۲ زندانی برتر مسابقات قرآنی با اهدای لوح تقدیر و هدایای نقدی تجلیل به عمل آمد.

در حاشیه مراسم نماینده ولی فقیه در استان و رئیس کل دادگستری با همراهی مدیر کل زندان‌های زنجان از مراکز اشتغال و حرفه آموزی زندان‌های استان بازدید نمودند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha