برنامه‌ریزی برای تحقق هرچه بهتر اولویت‌های سازمان زندان‌ها در جلسه شورای اداری زندان‌های کردستان

جلسه شورای اداری زندانهای استان کردستان با حضور مدیرکل زندانها، رؤسا و مسئولین ادارات ستادی اداره کل و روسای زندانهای تابعه (به صورت ویدئو کنفرانس) ۵ شهریورماه در سالن امام خامنه‌ای (مدظله العالی) برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان کردستان، در این جلسه به بررسی مصوبات جلسات قبلی شورای اداری پرداخته و هر یک از روسای زندانها به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در راستای اولویت های پنج گانه سازمان و اشتغال و کارآفرینی پرداختند.

محمدی مدیرکل زندانهای استان کردستان در جمع روسای زندانها و رؤسا و مسئولین ستاد اداره کل ، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش های صورت گرفته در خصوص اجرای برنامه های صورت گرفته در راستای اولویت های سازمانی ، اظهار داشت: با اجرای دقیق این اولویت ها که مورد تأکید ریاست محترم سازمان نیز می باشد می توانیم در ارتقاء رسالت زندانبانی اسلامی در استان که همان اصلاح شخصیت و بازاجتماعی نمودن زندانیان می باشد گام های ارزنده ای برداریم.

وی در ادامه از ایجاد اشتغال و ایجاد انگیزه‌ی کارآفرینی در میان مددجویان سخن گفت و افزود: بر کسی پوشیده نیست که نداشتن مهارت شغلی و به تبع آن بیکاری ، یکی از مهمترین دلایل وقوع جرم در جامعه می باشد لذا در این راستا مسئولین سازمان با درک صحیح نسبت به این موضوع ، تمام تلاش خود را جهت کمک به توسعه اشتغال در میان زندانیان به کار گرفته اند.

مدیرکل زندانهای کردستان امنیت و ایجاد فضاء و ابزار مناسب را پیش نیاز اجرای هدفمند فعالیت های اصلاحی و تربیتی در زندانها قلمداد کرد و در این خصوص گفت: موضوع ارتقاء نظم و امنیت به عنوان یکی از اولیت های مهم سازمانی بسیار حائز اهمیت بوده چرا که در صورت حاکم نبودن نظم و امنیت در زندانها نمی توان انتظار داشت که سایر اولویت های پنج گانه به درستی در مراکز اصلاحی و تربیتی اجرایی گردد.

در ادامه به مناسبت فرا رسیدن هفته دولت جلسه شورای اداری نیز به سمت و سوی برگزاری مسابقات قرآنی و فرهنگی پیش رفت که محمدی با اشاره به اهمیت این موضوع در این هفته گفت: امسال هم همچون سالهای قبل انتظار میرود تا در حوزه فرهنگی و تربیتی ، خصوصا برنامه های آموزش قرآن کریم بسترهای لازم را در جهت اصلاح مجرمان به خطا رفته فراهم نمائیم .

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha