آیت‌الله صدیقی: شما زندانبانان یار و یاری‌گر گرفتاران در زندان هستید

این عضو شورای عالی قضائی در جشنواره شهید لاجوردی گفت: شما زندانبانان پرچم‌داران سازندگی برای افراد به‌خطارفته در زندان‌ها هستید؛ این عناوین قابل توجه و مناسب زندانبانان می‌باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها واقدامات تأمینی و تربیتی کشور، آیت‌الله صدیقی امام جمعه موقت تهران در دومین جشنواره تجلیل از کارکنان ساعی سازمان زندان‌ها ویژه یادبود شهید لاجوردی حضور یافت.

این عضو شورای عالی قضائی درجمع حاضرین و در سخنانی با اشاره به جایگاه خدمت‌گذاران عرصه اصلاح‌وتربیت در زندان‌ها گفت: شما زندانبانان پرچم‌داران سازندگی برای افراد به‌خطارفته در زندان‌ها هستید؛ این عناوین قابل توجه و مناسب زندانبانان می‌باشد چرا که شما بیدارگر هستید.

آیت‌الله صدیقی: شما زندانبانان یار و یاری‌گر گرفتاران در زندان هستید

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: خداوند منان این فرصت را به شما داده است تا کسانی که دچار لغزش شده و گرفتار جرم و بزه شده‌اند و اکنون بواسطه حضور در زندان دور از خانواده هستند را پشتیبانی کنید.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه زندان کانون اصلاح‌وتربیت و دانشگاه است، اضافه کرد: از فرد زندانی و توجه به او غفلت نکنیم. هنر این است که افراد را اصلاح کنیم، افراد را امیدوار به زندگی کنیم. افراد ورشکسته را صاحب زندگی کنیم. این هنر است و این فرصت همیشه هم باقی نمی‌ماند.

آیت‌الله صدیقی: شما زندانبانان یار و یاری‌گر گرفتاران در زندان هستید

آیت‌الله صدیقی نظام زندانبانی کشور را برگرفته از آموزه‌های دینی دانست و با اشاره به شخصیت شهید لاجوردی افزود: شهادت حق شهید لاجوردی بود؛ او زندانبانی را خوب می‌دانست و نه‌تنها به فکر زندانی بلکه پشتیبان خانواده او بود. صلابت و بصیرت داشت و جریان‌شناس بود و در ارتباط با تربیت زندانی و رسیدگی به خانواده او همت و اخلاص داشت.

وی در خاتمه با اشاره به توسعه اشتغال و حرفه‌آموزی که امروزه در دستور کار سازمان زندان‌ها نیز قرار دارد، گفت: اشتغال برای زندانی بهترین بستر برای اصلاح و تربیت اوست.
انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha